فرماندار کرمانشاه با اشاره به نامگذاری امسال به نام «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت : این شعار تنها متوجه دولت نیست بلکه تمام نهاد‌ها و قوا را دربر می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه با اشاره به نامگذاری امسال به نام «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت : این شعار تنها متوجه دولت نیست بلکه تمام نهاد‌ها و قوا را دربر می‌گیرد و قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی با وضع و اصلاح قوانین باید متحد و هم افزا با دولت پای کار باشند.

او گفت : از چند سال قبل سال‌ها با عناوین رونق، جهش و پشتیبانی از تولید از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری می‌شود و این کلمه مهم تولید یعنی استقلال، خودکفایی کشور، اشتغال و رفع بیکاری، کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و بنابراین تمام نهادها، ادارات و ارگان‌ها و افراد در راستای تحقق آن باید با همکاری و اتحاد همت و تلاش کنند.

او یکی از مهمترین کمک‌ها به تحقق شعار سال را موانع زدایی و اصلاح قوانین دانست و افزود: قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی در این خصوص خیلی می‌توانند راهگشا باشند و بخش تولید را کمک کنند.

او یکی از اولویت‌ها ادارات در سال ۱۴۰۰ را احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال و توسعه واحد‌های کوچک در راستای تحقق شعار سال اعلام کرد که ادارات باید در دستور کار قرار دهند.

رنجبر یکی از برنامه‌های مهم کمک به تولید را کاهش فرایند صدور مجوز‌ها عنوان کرد و ادامه داد: باید سعی کنیم برخی از پروسه‌های دست و پاگیر اداری را کاهش دهیم و این یعنی موانع زدایی و پشتیبانی از تولید، زیرا روند طولانی کسب مجوز برای فعالیت و ساز و کار اداری باعث دلسرد شدن بخش خصوصی و امتناع آن از سرمایه گذاری می‌شود.

او گفت: یادمان باشد یکی از راه‌های کمک به تولید جذب سرمایه گذاری و توجه به بخش خصوصی است بنابراین کاری کنیم که سرمایه گذاران فرار نکنند.

فرماندار کرمانشاه از تلاش دستگاه‌های اجرایی به خاطر تحقق ۱۱۳ درصدی تعهد اشتغال شهرستان تقدیر کرد و گفت: بزرگترین معضل استان و شهرستان بیکاری است که ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی است بنابراین در برنامه امسال باید همه تلاش و کوشش ما باید در راستای کاهش بیکاری باشد.

رنجبر با اشاره به عملکرد دفاتر تسهیل گری محلات حاشیه نشین شهرستان از آنان قدردانی کرد و افزود: دفاتر تسهیل گیری در زمینه اشتغالزایی و مشاغل خُرد پارسال عملکرد بسیار خوبی داشتند که باید با هم افزایی و کمک ادارات کار و طرح آنان بیشتر مورد پشتیبانی قرار گیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.