رئیس جمهور آمریکا از جمهوری‌خواهان این کشور خواست تا از طرح ۲ تریلیون دلاری مشاغل آمریکایی حمایت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، از ملاقات با جمهوری‌خواهان این کشور در هفته آینده برای مذاکره درباره طرح ۲ تریلیون دلاری مشاغل آمریکا خبر داد.

بایدن در سخنرانی خود در کاخ سفید در این باره گفت: «این یک طرح موقتی نیست؛ بلکه این طرح برای یک نسل است. یک بار سرمایه‌گذاری زیرساختی برای آمریکاست.»

رئیس جمهور امریکا در سخنان دیگر خود درباره این طرح گفت: «دو دستگی کنونی در آمریکا نباید اکنون در این زمینه مانع ما شود.»

طرح ۲ تریلیون دلاری بایدن بر «پل‌ها، اتوبان‌ها، تجهیزات آبی، برق، اینترنت، و پروژه‌های جدید برای مقابله با سیل و طوفان» متمرکز است.

رئیس جمهور آمریکا این طرح را برای اشتغال‌زایی برای ۱۹ میلیون آمریکایی ارائه داده و گفته است برای افرادی که به تازگی از کار اخراج شده و مدرک تحصیلی دانشگاهی ندارند نیز شغل خواهد بود.

بایدن همچنین این طرح را سرمایه‌گذاری برای رقابت جهانی در مقابله با چین نیز خوانده و مدعی شده است: «فکر می‎‌کنید دنیا منتظر ما می‌ایستد؟ چین در انتظار ما می‌ماند؟ آن‌ها منتظر نیستند و تنها در انتظارند که دموکراسی ما آرام و چند دسته شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار