اجرای طرح هنگ امداد طبیعت در شهرستان خفر با هدف آموزش هدفمند گروه‌های مردمی در حوادث طبیعی با همکاری سازمان بسیج سازندگی فارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کورش فرشید نسب سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خفر با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک فی ما بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با سازمان بسیج سازندگی گفت: مشارکت در اجرای طرح های حفاظتی حوزه منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت نیرو‌های جهادگر بسیجی و دوستداران طبیعت با هدف اجرای  بیانات  رهبر معظم انقلاب اسلامی و برپایی نهضتی فراگیر جهت سرسبزی کشور از اهداف اصلی تشکیل  هنگ امداد طبیعت است.

او، بیان کرد:  به منظور تحقق اهداف این تفاهم نامه ۱۵۸ نفر به عنوان اعضای هنگ امداد طبیعت برای مشارکت در فعالیت‌های حفاظتی از منابع طبیعی شناسایی و ثبت نام  کرده اند.

فرشید نسب، تصریح کرد: تقویت و ارتقاء همکاری میان بسیج سازندگی و منابع طبیعی برای جلوگیری از تخریب و تصرف، اطفاء حریق، گشت و مراقب از عرصه‌های منابع طبیعی، ترویج فرهنگ پیشگیری از تخریب و حفاظت از منابع طبیعی و جلب مشارکت‌های گروه‌های جهادی، اصلاح و احیاء جنگل‌ها و مراتع، توسعه پایدار جوامع روستایی، تقویت و گسترش جوامع محلی و ایجاد اشتغال پایدار از اهداف مهم تشکیل این هنگ است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار