به گزارش خبرنگارراه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در رابطه با شیوه نامههای اجرایی حمل و نقل جادهای، اظهار کرد: در شیوه نامه نوروزی مسئله تعدیل نرخها همواره مطرح است.
به گفته این مقام مسئول طبق تاریخی که در ابلاغیه درج شده تا ۲۱ فروردین نرخهای نوروزی اعمال میشود.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: افراد میتوانند تخلفات را از طریق، تلفن گویای ۱۴۱، وب سایت راهداری و حمل و نقل جادهای و سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ اعلام کنند.
باقرجوان گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال در مجموع جا به جایی پنج میلیون و چهارصد و چهل هزار مسافر انجام گرفت که اگر بخواهیم با نوروز سال گذشته آن را مقایسه کنیم اعداد پارسال به دلیل محدودیتهای صورت گرفته نزدیک به صفر بود.
او بیان کرد: رویکرد سفرهای نوروزی امسال نیز با توجه به شرایط کرونایی انجام شد، سازمان حمل و نقل جادهای موظف بود که این سفرها را با توجه به شیوه نامههای بهداشتی انجام دهد، به همین خاطر ما سعی کردیم که میزان سرویسهایمان را افزایش دهیم تا بتوانیم فاصله گذاریهای اجتماعی را در وسایل حمل و نقل رعایت کنیم.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تصریح کرد ظرفیت وسایل حمل و نقل را ۱۰ درصد افزایش دادیم تا فاصله گذاریهای اجتماعی به درستی صورت گیرد.
باقر جوان در رابطه با وضعیت حال حاضر سفرها اظهار کرد: بحث ما در شرایط کرونا یک شرایط همگن است ما از روز اول که شیوه نامهها ابلاغ شدند، موظف شدیم آن ها را اجرا کنیم، و همواره نظارت مستمر وجود داشت.
او تصریح کرد: تا زمانی که ستاد مرکزی مبارزه با کرونا اعلام شرایط عادی کند، به طور قطع شیوه نامهها اجرا خواهند شد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در رابطه با شیوه تهیه بلیت، تصریح کرد: عمدتا سعی شده تا وب سایتهای اختصاصی و مشترک حمل و نقل چنین خدماتی را ارائه دهند، امروزه برای آنکه مردم بخواهند بلیتی را جهت سفرهای ضروری خریداری کنند میتوانند به این وب سایتها مراجعه کنند و همچنین بحث عودت در آن سامانهها انجام میشود و هیچ گونه مراجعه حضوری و تلفنی نخواهیم داشت.
باقرجوان در رابطه با صحت سنجی از سلامت مسافران، گفت: به سامانه پایگاه داده وزارت بهداشت متصل هستیم، وقتی مسافر اقدام به ثبت نام اینترنتی میکند همان جا کدملی او جهت بررسی و صحت سنجی دریافت میشود، اما علاوه بر آن وقتی برای چاپ و سوار شدن به اتوبوس وارد میشود نیز کدملی فرد با بلیت تطابق داده میشود که در صورت عدم مشکل و در صورت تائید شخص میتواند سفر کند.
این مقام مسئول در پایان بیان کرد: شیوه نامههای بهداشتی همچنان جاری است قبل از آنکه اتوبوس برای سفر مسافران در سکو قرار بگیرد به طور کامل ضد عفونی میشود و در کنار آن بستههای بهداشتی نیز به مسافران داده میشود. همچنین توقف اتوبوسها در بین راه در محلهایی صورت میگیرد که کمترین جمعیت در آن حضور داشته باشند.
انتهای پیام/