به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،گرهارد ریشتر، هنرمند آلمانی که سبکهای بیشماری را در آفرینش آثار هنری تجربه کرده است، نگاه متفاوتی به هنر دارد و میگوید: «برای نقاشی کردن باید به آن عمیقاً اعتقاد داشت. دغدغه و شور نقاشی، ما را به این باور سوق میدهد که جهان را میتوان با آن متحول ساخت. اگر چنین نباشد هیچ انگیزهای برای کار باقی نخواهد ماند و بهتر است آن را رها کنیم. چون نقاشی اساسا حماقت است.»
گرهارد ریشتر (Gerhard Richter) متولد سال ۱۹۳۲ در درسدن و از شناختهشدهترین هنرمندان معاصر دنیا است. هنرمندی که بیش از نیم قرن تجربه خلق اثر هنری در انواع و اقسام سبکهای هنری را دارد، اما بیش از همه در نقاشی آبستره و انتزاعی شناخته شده است. به باور بسیاری از کارشناسان هنری این تنوع در سبکهای هنری در کمتر هنرمندی دیده میشود.
اما آنچه بیش از همه در آثار این هنرمند به چشم میآید، نگاه و تفکر اوست که به واسطه هنرش به نمایش گذاشته میشود. درست است که آثار نقاشی انتزاعی این هنرمند بسیار مشهور است، اما از مجموعههای قابل تامل او میتوان به نقاشیهای این هنرمند از روی عکسها اشاره کرد. در واقع به همان نسبت که ریشتر شیفته نقاشی است، به کارایی عکاسی و نیروی عکس در واقعنمایانی نیز باور دارد. او این رویکرد را داشت که نقاشی برای به تصویر درآوردن جهان، هرگز همچون آیینهای در برابر واقعیت نخواهد بود و به همین سبب هم بود که تصمیم گرفت عکس را به عنوان واقعیت با نقاشی به عنوان تخیل ترکیب کند.
گرهارد ریشتر (Gerhard Richter) متولد سال ۱۹۳۲ در درسدن و از شناختهشدهترین هنرمندان معاصر دنیا است. هنرمندی که بیش از نیم قرن تجربه خلق اثر هنری در انواع و اقسام سبکهای هنری را دارد، اما بیش از همه در نقاشی آبستره و انتزاعی شناخته شده است. به باور بسیاری از کارشناسان هنری این تنوع در سبکهای هنری در کمتر هنرمندی دیده میشود.
اما آنچه بیش از همه در آثار این هنرمند به چشم میآید، نگاه و تفکر اوست که به واسطه هنرش به نمایش گذاشته میشود. درست است که آثار نقاشی انتزاعی این هنرمند بسیار مشهور است، اما از مجموعههای قابل تامل او میتوان به نقاشیهای این هنرمند از روی عکسها اشاره کرد. در واقع به همان نسبت که ریشتر شیفته نقاشی است، به کارایی عکاسی و نیروی عکس در واقعنمایانی نیز باور دارد. او این رویکرد را داشت که نقاشی برای به تصویر درآوردن جهان، هرگز همچون آیینهای در برابر واقعیت نخواهد بود و به همین سبب هم بود که تصمیم گرفت عکس را به عنوان واقعیت با نقاشی به عنوان تخیل ترکیب کند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/