در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راهکاری مناسب برای سرمایه گذاری موفق در بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری یکی از راه‌های موفقیت در بورس است.

محمد مهدی مومن زاده کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با  خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با این موضوع که یک صندوق مناسب برای سرمایه گذاری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و سرمایه گذاران چگونه می‌توانند صندوق مناسبی را انتخاب کنند، اظهار کرد: صندوق‌ها به سه گروه صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت، صندوق‌ سرمایه گذاری در سهام و صندوق‌ سرمایه گذاری مختلط تقسیم می‌شوند.

او در ادامه افزود: هر کدام از این صندوق‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی برای خود دارند و به این ترتیب متقاضیان متفاوتی نیز برای خود دارند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: صندوق‌ها با درآمد ثابت بخش عمده‌ای از درآمد خود را در ابزار‌های با درآمد ثابت اعم از سپرده بانکی و اوراق‌های بدهی سرمایه گذاری می‌کنند. صندوق‌های با درآمد ثابت سرمایه گذار را از بازدهی بهتری نسبت به سپرده بانکی بهره‌مند می‌کنند. صندوق‌ها از قدرت نقد شوندگی بالایی برخوردار هستند.


  • بیشتر بخوانید

 رشد بورس، بانک‌ها را نجات داد!


مومن زاده تاکید کرد: نوع دوم صندوق‌ها صندوق‌های مختلط هستند این نوع صندوق‌ها منابع خود را به صورت متوازن و متعادل در ابزار‌های با درآمد ثابت، سهام و حق تقدم سهام سرمایه گذاری می‌کنند. بازدهی این نوع صندوق از صندوق با درآمد ثابت بیشتر است و در پیرو این بازدهی ریسک سرمایه گذاری در این نوع صندوق‌ها بالاتر است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: نوع سوم صندوق‌ها، صندوق‌های سهامی است. این صندوق‌ها بخش عمده‌ای از درآمد خود را در سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی سرمایه گذاری می‌کنند. بازدهی این صندوق در شرایطی که بازار متعادل و رو به رشد باشد نسبت به بازدهی دو نوع صندوق دیگر بسیار بیشتر است.

مومن زاد بیان کرد: براین اساس به سرمایه گذاران عادی توصیه می‌شود که در چند ماه ابتدای ورود به بازار (حداقل شش ماه) در صندوق‌های مختلط سرمایه گذاری کنند تا با شرایط بازار و میزان ریسک پذیری خودشان به طور کامل آگاه شوند.

این کارشناس در پایان گفت: نکته کلیدی این است که سرمایه گذاران براساس میزان ریسک پذیری باید صندوق مورد نظر خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
خود کرده را تدبیر نیست
آخرین اخبار