تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی از یک‌هزار نفر گذشت

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد بستری‌های کرونایی آذربایجان‌شرقی در حالی به یک‌هزار و ۵۰ بیمار رسیده که این رقم در ۲ هفته قبل ۴۰۰ نفر بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:  تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان آذربایجان شرقی در ۲ هفته قبل روزانه ۲ تا چهار نفر بود، اما اکنون به هشت تا ۱۱ نفر در روز افزایش یافته است.

او افزود: حدود ۵۰ درصد بیماران بستری شده و فوتی کرونا در آذربایجان شرقی مربوط به تبریز است.

او همچنین با اشاره به انجام واکسیناسیون علیه کرونا در آذربایجان شرقی، گفت: تاکنون ۱۶هزار نفر از اولویت‌های اعلام شده در استان بر ضد کرونا واکسینه شدند و واکسیناسیون سالمندان تحت پوشش بهزیستی نیز به پایان رسیده، اما واکسیناسیون سالمندان دیگر با اولویت سنین بالای ۸۰ سال از اردیبهشت آغاز می‌شود.

درستی افزود: واکسیناسیون پزشکان تحت پوشش نظام پزشکی نیز آغاز شده و تاکنون بیش از ۸۰ نفر از پزشکان مطب‌ها واکسینه شدند که این تعداد به یک هزار و ۴۰۰ نفر خواهد رسید که واکسن آن‌ها تحویل شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
لطفا از تمام روستاهای پر جمعیت استان از تمامی افراد ساکن روستا تست کرونا بگیرید مثلا در روستای اسفنجان شهرستان اسکو که جمعیتی بالای 5000 نفر دارد تنها حدود 10 درصد افراد ماسک میزنند مهمانی ها و دورهمی ها و مراسم عذا و عروسی را برگذاری میکنند و نه کسی ماسک میزند و نه کسی پروتوکول های بهداشتی را رعایت میکنند نانوایی های این روستاهم که اصلا بهداشت را رعایت و از همه پول میگیرند و با ان دستی که نانوا پول میگیرد با همان دست الوده هم نان میدهد لطفا از همه روستاهایی که جمعیت زیاد دارند تست کرونا بگیرید