فرماندار میبد بر تقویت باور‌های اعتقادی و ایجاد فضا‌های تفریحی سالم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  حسین فلاح فرماندار شهرستان میبد  در جلسه کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بابیان اینکه شهرستان میبد به‌تبع صنعتی بودن و ظرفیت‌های علمی و آموزشی و گردشگری امروز مورد توجه است، گفت: حضور اتباع و مهاجرین غیربومی در کنار همه مزیت‌ها، آسیب‌هایی را هم به دنبال دارد که باید با ساماندهی آن‌ها تا حد ممکن این آسیب‌ها مدیریت و کاهش یابد.

او احیاء طرح ساماندهی مهاجرین و رصد دفتر سلامت کار را در مدیریت مهاجرین و غیربومی‌ها مهم خواند و افزود: برای اجرای طرح ساماندهی مهاجرین و غیربومی‌ها و برنامه‌ریزی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی، کارگروه سلامت فرهنگ اجتماعی در شهرستان میبد تشکیل می‌شود.

فلاح با اشاره به حضور فرهنگ‌های مختلف در سطح شهرستان میبد تصریح کرد: مهاجرینی که برای کار به میبد مراجعه می‌کنند و سکونت می‌یابند بعضاً به فرهنگ و ارزش‌های غنی این شهر ضربه می‌زنند و باید چنان برنامه‌ریزی کرد که فرهنگ موجود فرهنگ غالب بر فرهنگ‌های بیرونی باشد.

فرماندارمیبد با تأکید بر دوری از خودسانسوری، گفت: شهرداری باید برای رشد فرهنگی برنامه‌های تعلیم و تزکیه و آموزش را دنبال کند.

سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ نفر غیربومی دردفتر سلامت کار شهرستان میبد ثبت‌نام کرده‌اند، اما طبق شواهد به‌دست‌آمده این آمار در شهرستان بالای ده هزار نفر است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار