شاهرخی گفت: تعداد خروجی‌های موسسات و دانشگاه‌های هنر بسیار محدود است، زیرا هنرجو را برای صحنه و نمایش آماده نمی‌کنند.

ندا شاهرخی کارگردان تئاتر درباره تئاتر تلفنی به خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از دوستانم که ساکن فرانسه است، در این اوضاع کرونا و محدودیت‌های جدی فرانسه، تنها با یک تماس و از طریق تلفن برای من نمایش اجرا کرد. ان شاء الله با یک نمایش پردازی متفاوت و کمی تغییرات این کار را در ایران انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به انواع تئاتر مطرح کرد: نمایش آنلاین، نمایش تلفنی، اجرا در تاکسی، پارک، مترو و انواع اجرای‌های محیطی همه به نوعی تئاتر هستند  چرا که با مخاطب ارتباط دارند. تنها تفاوت آن‌ها فاصله مخاطب با بازیگر است. برای مثال در تئاتر صحنه‌ای فاصله مخاطب کم و در تئاتر آنلاین این فاصله بیشتر است.

این کارگردان تئاتر درباره حضور جوانان در حرفه تئاتر عنوان کرد: زمانی که فعالیت مدرسه تئاتر فانوس شروع شد، تصمیم گرفتیم این موضوع را آسیب شناسی کنیم. زیرا تعدادی از هنرجویان ترم‌های متفاوتی را می‌گذرانند، اما شاید هرگز پایشان به صحنه تئاتر نرسد. همچنین با توجه به اینکه تعداد بازیگر در این حرفه کم است، نقش‌ها را به آدم‌های تکراری می‌دهند یا گا‌ها نقش فرد مسن را بازیگری با سن پائین اجرا می‌کند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: تعداد خروجی‌های موسسات و دانشگاه‌های هنر بسیار محدود است زیرا هنرجو را برای صحنه و نمایش آماده نمی‌کنند. صرفا یک سری آموزش برای هنرجو در نظر گرفته و بعد فرد به حال خود رها می‌شود.

شاهرخی درباره نمایش «شب/خارجی/یرما» اظهار کرد: در بخشی از نمایش، یرما به عنوان یک زن در جامعه کوچک خود با انبوهی از قضاوت می‌جنگد. راه‌های مختلفی را تجربه می‌کند تا به چیزی که در نظر دارد برسد. بنابراین نمایش «شب/خارجی/یرما» یک تراژدی است که تلاش یرما در آن قابل تقدیر است.

وی در پایان تصریح کرد: تئاتر هنر فاخری است که ریشه آن در یونان باستان است. دولت یونان برای جذب مخاطب بلیط رایگان در اختیار مردم قرار می‌دادند تا به تماشای تئاتر بنشینند. اما تئاتر در ایران مختص یک طبقه خاص شده است که شامل هنرجویان و یا هنر دوستان می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار