خبرگزاری سانا اعلام کرد نظامیان آمریکایی در عملیاتی هلی‌برن، مقداری تجهیزات و تسلیحات از عراق به حومه حسکه منتقل کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز (شنبه) از انتقال تجهیزات نظامی و تسلیحات از عراق به حومه حسکه، به دست نیرو‌های آمریکایی خبر داد.

سانا به نقل از منابعی ویژه نوشت: نیرو‌های اشغالگر آمریکایی با بالگرد تانکر‌های حاوی تجهیزات، اسلحه و ابزار لجستیک را از عراق به سمت پایگاه خود در شهر «الشدادی» در حومه جنوبی حسکه منتقل کردند.

این منابع گفتند: یک بالگرد متعلق به نیرو‌های اشغالگر آمریکایی که از عراق می‌آمد، کانتینر‌هایی با مواد لجستیک، سلاح، مهمات و مواد پزشکی را به پایگاه خود در شهر الشدادی منتقل کرد.

منابع مذکور افزودند: این کانتینر‌ها بعداً به وسیله چندین خودروی نظامی و با کنترل شدید به انبار‌های خصوصی نیرو‌های آمریکایی فرستاده و ذخیره سازی شدند.

نیرو‌های اشغالگر آمریکایی همچنان به نقض قوانین بین المللی ادامه می‌دهند، زیرا طی ماه‌های گذشته تسلیحات و تجهیزات لجستیک بیشتری را به پایگاه‌های خود در حومه جنوبی حسکه آورده اند که برخی از آن‌ها در عملیات‌های هلی برن بوده است.

آمریکا در چارچوب طرح‌های اشغالگرانه خود در منطقه، همچنان از گروه‌های مسلح و تروریست‌ها پشتیبانی می‌کند و به برنامه‌های تفرقه افکنانه خود ادامه می‌دهد. این کشور، نفت و منابع زیرزمینی در منطقه جزیره سوریه را سرقت و روز به روز حضور نیرو‌های اشغالگر خود در این کشور را تقویت می‌کند.

شرکت «وتد» وابسته به جبهه النصره طرف تأمین و توزیع مشتقات نفتی در سراسر ادلب محسوب می‌شود. این شرکت از بازرگانان نفتی که از مناطق تحت کنترل ارتش آمریکا در شمال شرقی سوریه یا از طریق مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان ترکمن وفادار به ارتش ترکیه در حومه شمالی حلب یا مستقیم از خاک ترکیه برای رسیدن به حلب و به مزایده گذاشن بشکه‌های نفت، استفاده می‌کند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار