معاون صنایع دستی استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۲۱۰ نفر از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع دستی در سطح استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر محمودی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: برخورداری صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع‌دستی از بیمه از مهمترین اولویت‌ها در راستای حمایت از فعالان در این حوزه بوده که امسال نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

او ادامه داد: بهره‌مندی صنعتگران از بیمه می‌تواند زمینه برای تقویت تولیدات آن‌ها را فراهم آورد که در همین راستا سال گذشته ۲۱۰ نفر از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان از محل صندوق اجتماعی بیمه شدند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل برپایی بازارچه صنایع‌دستی را از جمله راهکار‌ها در راستای توسعه فروش و بازاریابی برای فعالان این بخش عنوان کرد و گفت: با هدف تحقق این مهم، در سال گذشته بازارچه دائمی عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی در محل بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر برپا شد.

محمودی با اشاره به راه‌اندازی ساختمان نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان بیان کرد: با همکاری و مشارکت بخش خصوصی در سال گذشته ساختمان نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در شهر‌های نمین، عنبران و خلخال راه‌اندازی شد.

او در کنار این اقدامات، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، دوره‌های مختلف آموزشی برای متقاضیان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در سطح استان برگزار شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.