افزایش ۵ برابری مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی

کرونا اگر تا اسفند پارسال روزانه ۳ نفر را در هر ۱۰۰ هزار نفر گرفتار می‌کرد، امروز در این مقیاس ۱۵ نفر را در خراسان جنوبی مبتلا می‌کند.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در کمتر از دو هفته آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی ۵ برابر افزایش یافت به طوری که میزان ابتلا در استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از ۳ نفر به ۱۵ نفر رسیده و تعداد فوتی‌ها نیز از ۱.۲ به ۷.۲ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت افزایش یافته است.

او افزود:خراسان جنوبی جزو ۱۲ استانی است که با شیب تند شیوع بیماری مواجه است.

دهقانی تصریح کرد: حضور گردشگران، تردد و اتراق مسافران گذری در برخی شهر‌ها و مسافرت حجم زیادی از بومیان استان که ساکن دیگر مناطق بودند، بروز این موج گسترده بیماری کرونا را به دنبال داشته است.

برگزاری تجمع‌ها ممنوع!

ملانوری استاندار خراسان جنوبی هم در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی، برگزاری هر گونه تجمعی ممنوع است.

 او به موضوع دوره‌های قرآن ایام رمضان هم اشاره کرد و افزود: جمع خوانی قرآن کریم در قالب یک برنامه تلویزیونی و با جمعیت محدود و در فضای روباز برگزار شود و مردم از طریق تلویزیون این مراسم را دنبال کنند.

افزایش قربانیان کرونا به ۷۷۶نفر

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از  ۲۸۹ آزمایش انجام شده در استان ۱۱۰ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از ۱۱۰ مبتلای جدید به کرونا ، ۲۵نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۸۵ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شده اند.

 او افزود: از این تعداد ۴۸مورد از بیرجند، ۱۴مورد از زیرکوه، ۱۲مورد از قاین، ۱۱مورد از سرایان، ۸مورد از سربیشه، ۴مورد طبس، ۳مورد از فردوس، ۷ مورد از درمیان، نهبندان ۲مورد و یک مورد از خوسف شناسایی شد.

با ثبت دو مورد فوت جدید، در شبانه روز گذشته مجموع قربانیان این بیماری در استان به ۷۷۶ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.