فرماندار چابهار با اشاره به مصوبات ستاد کرونا اعلام کرد: محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان افزایش یافت.

رحمدل بامری  فرماندار چابهار  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با بیان اینکه طبق دستور استاندار، تمامی همایش‌ها و سفر‌های مدیران به این منطقه کنسل شده است،گفت: براساس مصوبات ستاد کرونا از امروز تمامی ورودی‌ها به چابهار کنترل خواهد شد و در این زمینه، ممنوعیت تردد برای خودرو‌های با پلاک غیر بومی به پلیس‌راه اعلام شده است.

رییس ستاد مدیریت کرونای چابهار ادامه داد: در صورت مشاهده این خودرو‌ها در زمان محدودیت‌ها، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه توسط پلیس برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

او  با اشاره به سایر محدودیت‌های کرونایی اعلام کرد: مراکز تجاری غیرضرور منطقه آزاد چابهار و بازار‌ها به مدت ۱۰ روز تعطیل خواهد شد و طی این مدت‌زمان، پذیرش مهمان در هتل‌ها، مهمانسرا‌ها و حتی مهمانسرا‌های ادارات مونوع است.

بامری به تعطیلی کامل سواحل، تفرجگاه‌ها و مکان‌های گردشگری اشاره کرد و گفت: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ شب تا سه بامداد نیز برقرار می‌شود.

او با بیان اینکه از تاریخ ۲۰ اسفندماه سال گذشته هرچند که چابهار را جزو مناطق آبی یا زرد اعلام می‌کردند، اما طبق مصوبات ستاد کرونا تمامی محدودیت‌ها برقرار بود، اظهار داشت: همه نهاد‌های این منطقه و مردم هم با حمایت استاندار سیستان و بلوچستان، نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها اهتمام ورزیدند.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هزار و ۲۹۴ مورد ابتلا به ویروس در چابهار داشتیم گفت: طی این مدت ۳۹ مورد فوتی ناشی از کرونا داشتیم که از این تعداد، سه مورد مربوط به سال جاری است.

فرماندار چابهار با اشاره به تعداد افراد مبتلا به کرونا اظهار داشت: ۸۲۶ مرد و ۴۶۸ زن در شهرستان چابهار و توابع، به ویروس کرونا مبتلا شدند. در بخش فوتی‌ها نیز ۲۵ مرد و ۱۴ زن به ثبت رسیده است.

او  به ترتیب، کارمندان، افراد دارای شغل آزاد، افراد خانه‌دار و نظامی‌ها را جزو بیشترین افرادی دانست که درگیر ویروس کرونا شده‌اند.

بامری گفت: از اول اسفند تا ۳۰ اسفندماه ۹۹ فقط ۳۶ مورد مثبت کرونا در چابهار داشتیم درحالی که از ابتدای فروردین‌ماه امسال تا کنون ۸۶ مورد مثبت به ثبت رسیده است، یعنی آمار مبتلایان در این بازه زمانی قریب به سه برابر افزایش یافت.

او موارد بستری فعلی را یازده مورد اعلام کرد و گفت: در مجموع، تعداد ۴۱ تخت عادی و ۶ تخت آی سی یو برای خدمات‌دهی به مبتلایان در اختیار داریم.

او  با بیان اینکه بیمارستان چابهار، تمامی مناطق حوزه سواحل مکُران و حتی جاسک را پوشش می‌دهد عنوان کرد: از استاندار سیستان بلوچستان خواستیم دستور دهد مدیران دانشگاه علوم پزشکی نسبت به منطقه چابهار توجه و عنایت ویژه‌ای داشته باشند چراکه صِرف اعلام یک گزارش و آمار، مشکلی را حل نخواهد کرد.

فرماندار چابهار تصریح کرد: یکی از معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی باید با همه امکانات و تجهیزات در چابهار مستقر شود.

او  بیان داشت: همچنین به استانداری اعلام کردیم ترتیبی اتخاذ کنند تا همچون سال گذشته، قرارگاه مبارزه با کرونا در منطقه سواحل مکران راه‌اندازی شود.

بامری با تاکید بر لزوم کاهش پرواز‌های فرودگاه چابهار افزود: به طور میانگین، روزانه تا پنج پرواز به استان‌های مختلف کشور داریم که باید تا ۲ پرواز «ضروری» کاهش پیدا کند چراکه مردم هم نسبت به این قضیه از ما گلایه دارند.

او تصریح کرد: موضوع کاهش تعداد پرواز‌ها را به استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کردیم تا تدابیر لازم اتخاذ شود.

فرماندار چابهار با بیان اینکه نمی‌گوییم ناوگان اتوبوسرانی بین شهری کلا تعطیل شود گفت:، اما باید تعداد اتوبوس‌ها را تا حداقل ممکن کاهش دهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار