افزوده شدن ۸۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون‌شهری زاهدان

شهردار زاهدان گفت: با پیگیری‌های انجام شده در سالجاری با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان ۸۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل دورن شهری این شهر افزوده می‌شود.

محمد امین براهویی   اظهارداشت: ناوگان اتوبوسرانی شهر زاهدان در حال حاضر شامل حدود ۴۰ دستگاه اتوبوس هست که این تعداد تنها جوابگوی بخش اندک نیاز این شهر است.

وی ادامه داد: در مجموع نیاز شهر زاهدان با توجه به جمعیت و وسعتی که دارد ۷۰۰ دستگاه اتوبوس هست که امسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت خرید ۸۰ دستگاه اتوبوس قطعی است.

شهردار زاهدان گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری به منظور تقویت بنیه مدیریت شهری و کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و روانی ترافیک، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، بهبود کیفیت ارائه خدمات و ارتقای سطح خدمت رسانی به شهروندان در اولویت برنامه حمل و نقل شهری قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بهسازی اتوبوس‌های درون شهری موجب فرهنگ‌ سازی و تشویق شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک و رفع معضلات مربوط به آن می‌شود.

براهویی خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود ورود این تعداد اتوبوس ضمن تسهیل تردد شهروندان، نقش مهمی در روان‌سازی ترافیک درون شهری بویژه در خیابان‌های مرکز شهر داشته باشد.

وی بیان کرد: توسعه شبکه ناوگان حمل و نقل عمومی و بهسازی و نوسازی آن همواره مورد توجه مدیریت شهری است و ایجاد زیرساخت‌های لازم به این مساله مهم نقش بسزایی در کاهش معضل‌ها و مشکلات ترافیکی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار