کارشناسان پلیس فتای استان مرکزی ۱۸ میلیارد ریال به حساب شکات بازگرداندند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: طی تحقیقات پلیس فتای استان در روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی سال گذشته ۱۸ میلیارد ریال وجوه کلاهبرداری شده به حساب شکات برگشت.

سردار مفخمی افزود: سال گذشته همکاران پلیس فتا استان مرکزی با پیگیری‌ها و همت و تلاش شبانه‌روزی پس از بررسی پرونده‌های متعدد اقتصادی در زمینه‌های برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب، اسکیمینگ و کلاهبرداری رایانه‌ای، توانسته‌اند مبلغی بیش از ۱۸ میلیارد ریال را به‌حساب شکات عودت دهند.

او اضافه کرد: با توجه به گسترش فعالیت کلاهبرداران در سایت‌های دیوار، شیپور و ...، کلاهبرداری‌های اینترنتی در صدر جرائم سایبری پلیس فتا استان قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: سال گذشته حدود ۴۰ درصد از کل جرائم استان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی، ۲۷ درصد ازجرائم مربوط به برداشت غیرمجاز، ۱۷ درصد جرائم هتک حیثیت و نشراکاذیب و ۱۶ درصد نیز مربوط به سایر جرائم از قبیل دسترسی غیرمجاز، تهدید و اخاذی و... بوده است.

او ادامه داد: اگرچه کارشناسان و افسران پلیس فتا آمادگی کامل جهت دریافت شکایات مردمی و رسیدگی به آن‌ها را دارند، اما هم‌وطنان می‌توانند با توجه به هشدار‌های پیشگیرانه‌ی پلیس و ارتقای سطح دانش رایانه‌ای خود از مخاطرات فضای مجازی جلوگیری کرده و دست مجرمان سایبری را از اهداف پلیدشان قطع کنند.

سردار مفخمی تصریح کرد: امروزه با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که در این راستا ایجاد شده، مردم بیش از پیش به فضای مجازی روی آورده‌اند و افزایش فزاینده استفاده از فضای مجازی، رعایت برخی نکات ایمنی را نیز ضروری می‌سازد.

او اظهار داشت: پلیس فتا استان با راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سایبری در استان در تمامی روز‌های هفته به صورت ۲۴ ساعته آمادگی لازم برای رسیدگی به شکایت هموطنان و ارائه مشاوره به آن‌ها را دارد، به نحوی که در تعطیلات رسمی نیز شهروندان می‌توانند با تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.