هواشناسی بوشهر برای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد شدید، تندباد‌های لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و گاهی باران و رعدوبرق پیش بینی کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی و تحلیل آخرین الگو‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده عبور امواج کم دامنه و ناپایدار و فعالیت سامانه همرفتی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بر روی خلیج فارس و برخی نقاط استان است که به موجب آن وزش باد شدید (شرقی - شمال شرقی)، خیزش گرد و خاک، گاهی تندباد‌های لحظه‌ای و در برخی نقاط رگبار پراکنده باران و رعد و برق رخ می‌دهد. در ارتفاعات مجاور استان فارس احتمال ریزش تگرگ هم وجود دارد.

زهرا راستگو افزود: سرعت وزش تندباد‌های لحظه‌ای گاهی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

او ادامه داد: احتمال برخورد رعد و برق در مناطق مرتفع، اختلال فعالیت‌های ساحلی و آسیب به شناور‌های موجود در اسکله‌ها به سبب وزش باد شدید شرقی، احتمال گرد و خاک و کاهش موقت دید افقی، افزایش ارتفاع موج در فراساحل استان وجود دارد.


بیشتر بخوانید


معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر بر خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی در روز سه شنبه، همچنین محافظت از شناور‌های پارک شده در سواحل و اسکله‌ها، مراقبت از محصولات کشاورزی به سبب وزش باد شدید موقتی و پرهیز از فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی تاکید کرد.

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی بوشهر تا فردا 

آسمان  استان بوشهر تا فردا، کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط نیمه شمالی استان و خلیج فارس گاهی تمام ابری همراه با وزش باد و احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی شده است.

جهت وزش باد متغیر بیشتر شمال شرقی تا شمال غربی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت، در برخی ساعات امروز در فرا ساحل شمالی و مرکزی گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ارتفاع موج نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز در فراساحل شمالی و مرکزی  ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۵۸ بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۵۲، جزر دوم ساعت ۱۵:۲۸ و مد دوم ساعت ۲۱:۰۳ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.