مهم‌ترین حوادث ۲۲ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۲ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۵۶۴ کیلو تریاک در منزل مسکونی کشف شد

فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری ۲ قاچاقچی حرفه‌ای و کشف ۵۶۴ کیلو تریاک در بازرسی از یک منزل مسکونی در شهرستان لامرد خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "لامرد" با انجام کار فنی و اطلاعاتی از دپو محموله سنگین تریاک در منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شدند.

او تصریح کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۵۶۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شدند، عنوان داشت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سردار حبیبی به نقش پررنگ و تاثیرگذار مردم در برخورد با قاچاقچیان اشاره و تاکید کرد: پلیس استان فارس در راستای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و قاچاق مواد مخدر با گسترش چتر اطلاعاتی، به صورت شبانه روزی تلاش و از ظرفیت‌های مردم بهره می‌گیرد.

توقیف پراید حامل ۸۶ کیلو حشیش در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، ۸۶ کیلو حشیش کشف و یک قاچاقچی نیز دستگیر شد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی بیان کرد: مأموران انتظامی نی‌ریز حین گشت زنی در محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان، به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۸۶ کیلو حشیش کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی حرفه‌ای نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، تصریح کرد: مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی امسال است.

علت مرگ اجساد کشف شده در فسا در دست بررسی است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: علت مرگ اجساد کشف شده در شهرستان فسا در دست بررسی است و نتیجه متعاقبا اعلام می‌شود.

سرهنگ کاووس محمدی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر پیدایش ۲ جسد در میدان خلیج فارس شهرستان فسا، بلافاصله ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران انتظامی در بررسی‎های اولیه مشاهده کردند که ۲ نفر جوان مذکر ساکن شهرستان فسا و استان سیستان و بلوچستان در داخل یک سواری پژو پارس که صورت آنان خون آلود بوده است به دلیل نامعلوم فوت کرده‌اند.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه کلیپی در همین خصوص در فضای مجازی منتشر شده است، عنوان داشت: اجساد کشف شده تحویل پزشک قانونی و در این خصوص پرونده با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و علت اصلی مرگ متعاقبا اعلام می‌شود.

سرهنگ محمدی به شهروندان توصیه کرد هرگز به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و هرگونه اخبار صحیح را از منابع رسمی و سایت خبرگزاری پلیس دنبال کنند.

کشف ۲۵۰ کیسه کود شیمیایی

فرمانده انتظامی سرچهان گفت: با تلاش مأموران انتظامی، ۲۵۰ کیسه کود شیمیایی احتکار شده به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ محسن لشکری اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو کود شیمیایی در یک ساختمان در یکی از محلات این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: مأموران به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند، ۲۵۰ کیسه کود شیمیایی احتکار شده را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده بنا به اعلام نظر کارشناسان ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه ۳ متهم دستگیر شدند.

پنچر کردن خودرو شگرد سارقان بود

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری سارقان سواری‌های لوکس با ترفند پنچر کردن خودرو در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو‌های لوکس با روش پنچر کردن در حوزه استحفاظی گلدشت معالی‌آباد شیراز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او گفت: شکات که خانم بودند در بازجویی اولیه عنوان کردند که خودرو خود را در خیابان پارک و پس از مراجعت متوجه شدند پنچر شده است و در همان موقع شخصی حدودا ۴۰ ساله به بهانه اینکه در این نزدیکی پنچرگیری نمی‌باشد پیشنهاد کمک داده و پس از تعویض لاستیک‌ها با ترفندی سویچ را گرفته و سریعا با خودرو از محل متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس، تصریح کرد: کارآگاهان با اقدامات فنی و تخصصی و بررسی جغرافیای جرم، موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق که همدست یکدیگر بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به سرقت ۳ دستگاه سواری در شیراز اقرار کردند، عنوان داشت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان، ۳ دستگاه سواری برلیانس، ام وی ام و پژو پارس کشف شد، به شهروندان هشدار داد تحت هیچ شرایطی به افراد عبوری و ناشناس اعتماد نکنند و حتی برای لحظه‌ای سوئیچ خودرو خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند.

کشف پراید سرقتی در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف یک دستگاه پراید سرقتی در نتیجه اجرای طرح مبارزه با سرقت خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان افزود: ماموران انتظامی کلانتری "۱۱ محمدیه" کازرون هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک سواری پراید که بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند.

او افزود: ماموران پس از استعلام از سامانه پلیس آگاهی، متوجه شدند که خودرو پراید دارای سابقه سرقت از شیراز است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق متواری ادامه دارد، از شهروندان خواست توصیه و هشدار‌های پلیسی را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

پراید حامل تریاک در فسا توقیف شد

فرمانده انتظامی فسا از توقیف یک سواری پراید و کشف ۱۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: ماموران پاسگاه "کوشک قاضی" فسا حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۹ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی فسا بیان کرد: در این خصوص راننده دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف ۳۳ راس گوسفند مسروقه در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از کشف ۳۳ رأس گوسفند مسروقه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان "استهبان" از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع سرقت احشام در یکی از روستا‌ها مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که سارق با یک سواری سمند در یکی از محور‌های مواصلاتی این شهرستان در حال انتقال احشام است.

فرمانده انتظامی استهبان عنوان داشت: ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام و به سواری سمند ایست دادند که راننده بدون توجه به دستور پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو را رها و متواری شد.

سرهنگ اکبرپور با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو و اطراف جاده، ۳۳ راس احشام مسروقه کشف و تحویل مالباخته شد، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد.

تعطیلی ۳ مراسم عروسی به دلیل توجه نکردن به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا

فرمانده انتظامی اقلید از تعطیلی ۳ مراسم عروسی و بازداشت ۵ نفر به دلیل رعایت نکردن مصوبات ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در پی تماس با مرکز ۱۱۰ مبنی بر برگزاری مراسم عروسی و عدم رعایت اصول بهداشتی در ۲ روستا از توابع شهرستان اقلید، ماموران برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

او تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان اقلید و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری هرگونه مراسم جمعی، ماموران سریعا با هماهنگی مقام قضائی هر ۳ مراسم عروسی را تعطیل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه در این خصوص عوامل برگزار کننده مراسم عروسی که ۵ نفر بودند دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، بیان کرد: نیروی انتظامی با افرادی که سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازند بدون هیچگونه مماشاتی برخورد قاطع می‌کند.

تشدید برخورد با خودرو‌ها و موتورسواران متخلف 

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از تشدید طرح برخورد با خودرو‌ها و موتورسواران متخلف که موجب سلب آسایش شهروندان شوند خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: توجه به مطالبات مردمی در حوزه امنیت اجتماعی از جمله برنامه‌ریزی‌هایی است که به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

او ادامه داد: یکی از مهمترین نارضایتی‌های اجتماعی با شروع فصل گرما از سوی خودرو‌ها و موتورسوارانی است که با نوع رانندگی و رفتار خود به خصوص در ساعات پایانی شب باعث نارضایتی شهروندان می‌شوند و درخواست مردمی متعددی در برخورد با خودرو‌ها و موتورسواران هنجارشکن به سامانه‌های تلفنی ۱۱۰ و ۱۹۷ پلیس گزارش می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم به برخی از مصداق‌های گزارش‌های ارسالی به سامانه‌های مردمی پلیس اشاره داشت و گفت: حرکات مخاطره آمیز، حرکت در خلاف جهت و پیاده روها، آلودگی صوتی با تغییر در ماهیت موتورسیکلت‌ها و ایجاد صدای دلخراش، ایجاد مزاحمت در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها و برخی اقدامات مجرمانه دیگر که آسایش شهروندان را به مخاطره می‌اندازد، از جمله گزارش‌هایی است که از پلیس برای رسیدگی به آن درخواست پیگیری می‌شود.

سرهنگ رزمجویی بیان داشت: طرح برخورد با خودرو‌ها و موتورسواران متخلف به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و پلیس با کسانی که بخواهند با ایجاد رفتار‌های هنجارشکنانه آسایش مردم را بر هم زنند مقتدرانه طبق قانون برخورد خواهد کرد.

سارق درون خودرو با ۱۰ فقره سرقت روانه زندان شد

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری یک سارق درون خودرو و کشف ۱۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان لارستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه روزی و دنبال کردن سر نخ‌ها موفق به شناسایی یک نفر سارق حرفه‌ای شدند و بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی در تحقیقات فنی و بازجویی‌های به عمل آمده از این سارق حرفه ای، موفق به کشف ۱۰ فقره سرقت درون خودرو شدند.

سرهنگ امجدی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد، به شهروندان توصیه کرد: با رعایت اصول ایمنی و توصیه‌های پلیس، فرصت را از سارقان سلب کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

پلمب ۱۴ واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از پلمب ۱۴ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: علی رغم اطلاع رسانی‌ها و تذکرات قبلی به واحد‌های صنفی در راستای اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، پلیس امنیت عمومی از عدم رعایت دستورالعمل‌های کرونایی در ۱۴ واحد صنفی مطلع و ضمن هماهنگی قضائی نسبت به پلمب واحد‌های صنفی متخلف اقدام کردند.

او با بیان اینکه در اجرای مصوبات شورای تامین برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات ممنوع است، افزود: در این رابطه مالکان مکان‌های متخلف برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه در صورت مشاهده چنین تخلفاتی با مالکان و برگزار کنندگان برابر مقررات، قاطعانه برخورد خواهند شد، گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد عده‌ای سلامتی مردم و جامعه را مورد تهدید قرار دهند.

سرهنگ نیکبخت در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، گفت: این مجموعه از ابتدای شیوع ویروس با تمام ظرفیت با دستگاه‌های متولی امر همکاری لازم را داشته و ماموران گشت انتظامی به طور مستمر بر نحوه فعالیت تمامی واحد‌های صنفی به صورت ۲۴ ساعته نظارت و نحوه کارکرد آنان را مورد ارزیابی و پالایش قرار می‌دهند.

این مقام انتظامی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

۶۲۰ قطعه جوجه فاقد مجوز در سرچهان کشف شد

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف ۶۲۰ قطعه جوجه فاقد مجوز بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان سرچهان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک خودرو وانت پیکان مظنون و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۶۲۰ قطعه جوجه فاقد مجوز بهداشتی کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی سرچهان گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و جوجه‌های کشف شده نیز به اداره دامپزشکی این شهرستان تحویل گردید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.