ذیبخش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مسافران ترکیه علاقه دارند به ایران بازگردند/ تعداد پروازهای ترکیه کاهش یافت

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: به دلیل شیوع گسترده کرونا بسیاری از مسافران ترکیه علاقه دارند که هرچه سریع‌تر به ایران بازگردند.

محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از ۱۸ فروردین‌ماه طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به تمامی دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس‌ها هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌ایم که هیچ توری به ترکیه نخواهیم داشت، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشی از انجام تور ترکیه به ما اعلام نشده و در صورت انجام چنین اقدامی توسط شرکت‌ها و یا آژانس‌های مسافرتی مجوز آنها باطل خواهد شد.

او ادامه داد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا انجام پرواز به ترکیه مشکلی ندارد که البته به دلیل تشدید شیوع ویروس کرونا در کشور ترکیه میزان استقبال مسافران از این پروازها به شدت کاهش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از مسافران ترکیه به دلیل تشدید ویروس کرونا تمایل دارند که به ایران بازگردند، افزود: هم اکنون قیمت پرواز به ترکیه حدود ۷۵۰ هزار تومان و قیمت بلیت استانبول به تهران ۲ میلیون تومان است که البته قیمت بلیت پروازهای هواپیمایی با شرکت‌های هواپیمایی خارجی از جمله ترکیش ایر متفاوت است.


  • بیشتر بخوانید

پول بلیت پروازهای لغو شده ترکیه بازگردانده می‌شود؟


او با بیان اینکه به طور متوسط در روز ۴۰ پرواز از طریق شرکت‌های هواپیمایی داخلی به ترکیه انجام می‌شود، گفت: هم اکنون با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا تعداد پروازهای روزانه به ترکیه به شدت کاهش یافته است و مسافران هم اقبالی برای انجام چنین پروازهایی ندارند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه در هیچ کدام از پروازهای خارجی ظرفیت ۶۰ درصد رعایت نمی‌شود، افزود: تمامی مسافران که به ایران وارد می‌شوند یا از ایران به کشورهای دیگر می‌روند در قوانین کشورهای خارجی باید pcr منفی ۷۲ ساعت قبل از پرواز به همراه خود داشته باشند.

ذیبخش در پایان تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تنها مسافرانی که از خوزستان به سایر شهرها سفر می‌کنند باید تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز، تست منفی داشته باشند و این موضوع برای سایر شهرهای قرمز هنوز اجرایی نشده است.

براساس این گزارش پیش از این هم  محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود که  طبق  مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی تورهای ترکیه از ایران لغو شده است و پروازهای کشور انگلستان هم همچنان متوقف است.

اسلامی گفت : هر شخصی که از هر یک از مبادی وارد ایران شود ملزم به داشتن تست pcr منفی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: به جز ۳۹ کشور که ورود مسافر به آن ممنوع است از هر نقطه‌ای که مسافر وارد کشور می‌شود طبق دستور العمل‌های بهداشتی، مسافر پذیرش می‎کنیم.

او توضیح داد: باید برای انجام هر یک از دستورالعمل‎های بهداشتی به ایرلاین‎ها و بخش‎های مختلف بین الملل اطلاع دهیم که مردم سر در گم نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار