استاندار چهارمحال و بختیاری:

خشکسالی و کم‌آبی زاینده رود نیازمند مدیریتی کارآمد و عادل است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: خشکسالی و کم‌آبی زاینده رود یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که نیازمند مدیریتی کارآمد، عادل، با اراده و آینده‌نگر در جهت احیا و ساماندهی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار هوشنگ مولایی رییس حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود با اشاره به اهمیت حوضه آبریز رودخانه زاینده رود بر محیط زیست، کشاورزی و معیشت مردم اظهار داشت: خشکسالی و کم‌آبی زاینده رود یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که نیازمند مدیریتی کارآمد، عادل، با اراده و آینده‌نگر در جهت احیای زاینده‌رود و ساماندهی کمی و کیفی آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین رودخانه‌های کشور است.

او با اشاره به کاهش چشم‌گیر بارندگی و خشکسالی‌های اخیر افزود: این استان رتبه سوم کاهش بارش در بین استان‌های کشور را دارد که این کاهش بارش می‌تواند خطر جدی برای استان و به طبع کشور باشد.


بیشتر بخوانید


عباسی با اشاره به کاهش ۳۶ درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری استان، اضافه کرد: این بارش‌ها نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت نیز ۷ درصد کاهش دارد.

او ادامه داد: با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری، باید رفع مشکلات و موانع طرح‌های ۳۱ گانه کشاورزی، انتقال آب در داخل استان و تملک اراضی سد و تونل کوهرنگ ۳ در دستور کار مسئولان ملی قرار گیرد.

عباسی گفت: باید مدیریت نیروگاه‌ها و تأسیسات آبی و برق‌آبی وزارت نیرو که در چهارمحال و بختیاری واقع شده است به شرکت آب منطقه‌ای استان واگذار شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار