معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیش از ماه مبارک رمضان باید مرغ مورد نیاز استان به طور کامل تامین شود تا روزه‌داران در این ماه مبارک در تهیه آن دچار مشکل نشوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی، تامین و ثبات بازار مرغ سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان اظهارداشت: روال تهیه و توزیع مرغ در استان باید به یک روال ثابت و بدون توقف تبدیل شود تا در صورت بروز مشکل یا سکته احتمالی در تولید مصرف‌کنندگان با کمبود رو به رو نشوند.

او افزود: با توجه به مدت زمان باقی‌مانده تا آغاز ماه مبارک فرمانداران سیستان و بلوچستان باید در کمترین زمان ممکن شرایط شهرستان خود را بررسی و در صورت وجود مشکل در بازار مرغ مراتب را سریعا به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان اطلاع‌رسانی کنند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد و پیش از ماه مبارک رمضان مشکل آن شهرستان برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شبکه توزیع مرغ استان علاوه‌بر تامین نیاز مراکز عرضه برای سهولت کارمندان در تهیه مرغ در ایام ماه رمضان باید اتحادیه‌های این استان را هم شارژ کند تا قشر کارمند نیز بتوانند براحتی ملزمات خود را تامین و با مشکل رو به رو نشوند.

او بیان کرد:مرغداری‌ها به دلیل استفاده ۱۰۰ درصدی از نهاده‌های دامی دولتی موظق هستند به میزان تعیین و اعلام شده مرغ به کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان تحویل دهند و اگر واحد تولیدی در این خصوص کم‌کاری کند براساس مصوبات ملی و سامانه بازارگان در دوره بعد جوجه‌ریزی میزان نهاده اختصاص یافته به واحد متخلف کاهش خواهد یافت.

زنگنه اظهارداشت: حمل مرغ زنده بدون مجوز در تمامی نقاط سیستان و بلوچستان ممنوع است و عوامل انتظامی باید در صورت مشاهده هر نوع خودرویی که بدون مجوز مرغ زنده حمل می‌کنند خودرو را توقیف کرده و برای سیر مراحل قانونی متخلف را به مراجع ذیصلاح ارجا دهند.

او ادامه داد: همچنین دستگاه‌های قضایی و اجرایی باید با واحد‌های توزیع‌کننده که اقدام به خرید مرغ به مبلغ بالاتر از قیمت مصوب می‌کنند هم به طور جدی برخورد کند تا بازار مرغ استان در ماه مبارک رمضان دچار اختلال نشود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار