رجایی نیا با اشاره به دو هزار و ۳۲۱ کرسی در انتخابات شورا‌های روستا و عشایر گفت: این انتخابات در ۷۴۷ نقطه روستایی و عشایری استان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   هادی رجائی نیا گفت :امسال در ۷۴۷ نقطه روستایی و عشایری انتخابات برگزار می‌شود که ۷۳۷ نقطه روستایی و ۱۰ نقطه عشایری است.


بیشتر بخوانید 


رجایی نیا ۷۰۷ نقطه را دارای سه کرسی و ۴۰ نقطه را دارای پنج کرسی اصلی شورا عنوان کرد و گفت: مناطق روستایی و عشایری زیر هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارای سه کرسی و مناطق دارای افزون بر هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارای پنج کرسی اصلی شورا هستند.

او ادامه داد: تا کنون در ۵۹۱ نقطه روستایی و عشایری ثبت نام کاندیدا‌ها به حد نصاب لازم برای برگزاری انتخابات رسیده اند و اگر در ۱۶۶ نقطه باقیمانده تعداد به حد نصاب نرسد آن مناطق به مدت چهار سال فاقد شورا خواهند بود که موجب عقب ماندگی و عدم توسعه منطقه خواهد شد.

رجایی نیا با دعوت از افراد دارای فکر و ایده و علاقمند به توسعه و آبادانی منطقه برای ثبت نام در شورا‌های روستا و عشایر، افزود: امروز آخرین مهلت ثبت نام در انتخابات شورا‌های روستا و عشایر است و این انتخابات همزمان با انتخابات شورای شهر در ۲۸ خرداد ماه سالجاری برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان در بخش دیگر سخنان خود به انتخابات شورا‌های شهر اشاره داشت و گفت: اسفند ماه سال گذشته ۵.۴ نفر به ازای هر کرسی انتخابات در ۲۴ نقطه شهری ثبت نام کردند و ثبت نام در تمامی شهر‌ها برای برگزاری انتخابات به حد نصاب رسیده است.

هادی رجایی نیا مجموع کرسی‌های انتخابات شورا‌های شهر استان را ۱۲۸ کرسی عنوان کرد و افزود: از ۲۴ نقطه شهری یک شهر دارای ۹ کرسی انتخابات، دو شهر دارای هفت کرسی و بیست و یک شهر دارای ۵ کرسی انتخابات هستند.

منبع: عصر اترک

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.