رئیس امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که پس از امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان، این گروه ۲۴ درصد حملات خود را در این کشور افزایش داده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که پس از امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان، این گروه ۲۴ درصد حملات خود را در این کشور افزایش داده است.

احمد ضیاء سراج در نشست کمیسیون‌های امنیت داخلی و امور دفاعی مجلس افغانستان گفت که طالبان در یک سال گذشته بیش از ۲۶ هزار حمله را در این کشور راه‌اندازی کرده و در راهبرد جنگی خود هیچ تغییری نداده و همواره برای افزایش خشونت‌ها تلاش می‌کند.

رئیس امنیت ملی افغانستان با بیان اینکه نشست ترکیه نتیجه‌ای مطلوبی را در پی نخواهد داشت افزود: این نشست، همانند نشست مسکو نشستی خواهد بود که یک تعداد جمع شوند و سپس همگی بروند.

ضیا سراج در ادامه تاکید کرد: تنها فرق میان طالبان و گروهک تروریستی داعش در رنگ پرچم‌های آن‌ها است، بنابراین سازمان امنیت ملی افغانستان آمادگی لازم را برای یک جنگ تمام عیار و حتی یک جنگ احتمالی دیگر دارد.

رئیس امنیت ملی افغانستان در پایان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته بیش از ۴۵۰۰ نفر از اعضاء طالبان و داعش که در قتل‌های هدفمند و ماین گذاری‌ها دست داشته اند، بازداشت شدند، آزادسازی زندانیان طالبان را نیز یک پروسه ناکام و اشتباه خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.