معاون آموزشی وزارت علوم درباره چگونگی بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ خبر داد.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ اظهار کرد: قبل از سال ۱۴۰۰ دو نامه در خصوص برگزاری کلاس‌های عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی و همچنین برگزاری امتحانات حضوری به دانشگاه‌ها ارسال کردیم.

او افزود: تمامی موارد فوق تنها مختص به شهر‌های آبی و زرد مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بود که در ترم جاری می‌بایست برگزار می‌شد و بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ کاملا مشابه این شرایط است.

خاکی صدیق تصریح کرد: ترجیح ما این است که از مهر ۱۴۰۰ تمامی امتحانات و کلاس‌ها به خصوص دروس آزمایشگاهی، کارگاهی و عملی به صورت حضوری برگزار شوند، اما اجرای این موارد تابعی از شرایط بیماری کرونا، شیوع ویروس و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

او ادامه داد: در صورتی که بیماری کووید ۱۹ کنترل شود و ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه برگزاری کلاس‌ها را بدهد در آن زمان اقدام به بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها خواهیم کرد، چرا که دانشگاه‌ها آمادگی برگزاری حضوری کلاس‌ها را دارند، اما اولویت ما سلامتی دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه هاست که در حال حاضر ترجیح می‌دهیم تمامی آموزش‌ها به شیوه مجازی برگزار شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ مطابق نظرات ستادملی مقابله با کرونا باید در شهر‌های آبی و زرد برگزار شوند و شهر‌های قرمز و نارنجی نمی‌توانند چنین اطلاعیه‌ای را اجرا کنند.

خاکی صدیق درباره حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها گفت: دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد که قصد انجام فعالیت‌های پژوهشی را دارند در حال حاضر می‌توانند با اخذ مجوز‌های لازم در دانشگاه‌ها حضور یابند که هم اکنون این دانشجویان با حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی در دانشگاه‌ها رفت و آمد دارند.

او با اشاره به تغییر شیوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری اظهار کرد: سازمان سنجش طرحی را در زمینه تغییر شیوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری با وزارت علوم ارائه داده که در صورت تصویب این شرایط را مهیا خواهیم کرد تا دانشگاه‌ها اختیارات بیشتری در جذب دانشجویان دکتری داشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
اخ جون بازشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
وقتی همه رو واکسینه کردید اجازه بدید دانشگاه باز بشه ( از این رفت و امد و خوابگاه دانشجویی اطلاع دارید )؟
واکسن اول بیارید بعدش همه واکسینه شدن به این اقدام بپردازید ... با جان جوانان مملکت بازی نکنید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
خوابگاه چی؟؟
وسایل نقلیه‌ برای رفتن به دانشگاه چی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
هیچی دیگه بدبخت شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
اینطوری نمی شه گفت، اگه بخوان همچین کاری بکنن باید اون پیش نویس لایحه تحصیلات تکمیلی که وزیر علوم اعلام کرد تنظیم کردیم و مربوط به قانون سنجش و پذیرش دانشجو رو تکمیل کنند و بعد آیین نامه اجراییشو تنظیم کنند و به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان هم برسه، البته چون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رو به احتمال زیاد داره روند تصویبش سریع تره و بعد از اون برای اجرا به وزارتین ابلاغ بشه و طبق قانون هر تغییری در قانون سنجش و پذیرش باید حداقل یکسال قبل از طریق منابع رسمی به طور قطع اعلام بشه تا اطلاع رسانی برای وفق با تغییرات انجام بشه، اگه تا زمان اعلام نتایج کنکور دکتری 1400 این روند طی بشه برای کنکور 1401 به اون شیوه اعمال می شه و گرنه این تغییراتو حداقل برای کنکور 1401 اعمال نمی شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
البته یه احتمال دیگه هم داره که به لایحه سنجش و پذیرش دانشجو به ماده 4 و 5 اصلاحیه بزنن و تبصره اضافه کنن در اون صورت دیگه اون روند دادن لایحه جدید و تنظیم آیین نامه اجرایی رو نداره، در اون صورت طبق ماده 5 پذیرش دکتری با سهم 50 درصدی و متمرکز همچنان محفوظه و میخوان تو 50 درصد باقیش دست دانشگاه ها رو بازتر بذارن، اون مسیر هم مجدد بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس رو می طلبه اما روند تصویبش سریع تره، احتمالا" دارن همین مسیرو میرن.
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۱۱:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
وای خدایا نه من نمیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
علی برکت الله. پذیرش دانشجوی مقطع دکتری هم پولی شد.
هر کی پول بیشتری بده پذیرش میشه،هر کسی هم پول نداره بره غاز بچرونه هر چند نخبه و باسواد باشه.
واقعا این دولت در شناسایی تپه های باقیمانده رکورد داره و دیگه تقریبا جایی رو باقی نذاشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
خب چرا باید باز شه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بهترین خبری بود که شنیدم
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۱۱:۰۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
آخ جون دلم برای دانشگاه تنگ شدهههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
یا خدا نه!
آخرین اخبار