هلی کوپتر «نبوغ» ناسا که قرار بود فردا بر فراز مریخ به پرواز درآید، به دلیل بروزرسانی تا هفته آینده هیچ پروازی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، هلی کوپتر «نبوغ» که قرار بود فردا بر فراز مریخ در یک پروژه آزمایشی به پرواز درآید، به دلیل بروزرسانی باید تا هفته آینده منتظر بماند.

بر اساس اعلام ناسا هلی کوپتر «نبوغ» سالم است، اما نرم افزار پرواز باید بروزرسانی شود. گرچه امر بروزرسانی در عملیات اینچنینی متداول است، اما ارسال و تایید آن زمانبر است از این رو تاریخ پرواز جدید تا هفته آینده مشخص نخواهد بود.

این برای بار دوم است پرواز «نبوغ» به تعویق می‌افتد. در بار اول حین آزمایش چرخش با سرعت بالا، سیستم کنترل توالی عملیات به علت سر آمدن تایمر نگهبان متوقف شد. این اتفاق در زمان انتقال از حالت پیش پرواز به پرواز افتاد.

تایمر نگهبان بر توالی دستورات نظارت دارد و هرگونه مشکل احتمالی را هشدار می‌دهد. چنانچه مشکلی وجود داشته باشد این تایمر با توقف عملیات به ایمنی سیستم کمک می‌کند. هلی‌کوپتر «نبوغ»، یک تکنولوژی آزمایشی است که برای نخستین بار قرار است امکان پرواز در سیاره‌ای دیگر را مورد آزمایش قرار دهد.

قرار بود هلی کوپتر «نبوغ» اولین پرواز آزمایشی خود را فردا انجام دهد که بار دیگر به تعویق افتاده و به هفته آینده موکول شد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.