رئیس ستاد انتخابات سنقر و کلیایی، از نام‌نویسی ٩١١ داوطلب برای ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی در روستا‌های بخش مرکزی و کلیایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، غلامرضا مرتضوی رئیس ستاد انتخابات سنقر و کلیایی گفت : ۵۵٢ نفر از تعداد ثبت نامی‌ها برای شورای اسلامی روستا‌های بخش مرکزی و ٣۵٩ نفر هم داوطلب انتخابات شورای اسلامی در روستا‌های بخش کلیایی شده‌اند که برای نخستین بار از تعداد ١٧۶ روستای واجد شرایط تکمیل شده و انتخابات شورا برگزار خواهد شد.

او گفت : از این تعداد ٩٨ درصد یعنی ٨٩١ نفر مرد و ٢ درصد یعنی ٢٠ نفر زن ثبت‌نام کرده‌اند.

مرتضوی، بیشترین رنج سنی ثبت‌نام شده را ١۵٨ نفر از میان سنین ۴١ تا ۴۵ سال اعلام کرد.

او با اعلام اینکه ۵٧ درصد افراد ثبت نام شده بدون سابقه شورا و به عنوان نیرو‌های تازه نفس نام نویسی کرده‌اند، ادامه داد: تعداد افراد نام‌نویسی شده زیر ٣٠ سال به عنوان پایین‌ترین رنج سنی ٣۶ نفر و بالای ٧۵ سال به عنوان بالاترین رنج سنی پنج نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

فرماندار سنقر و کلیایی افزود: با توجه به اعلام روش‌های ثبت‌نامی ٨٩٣ نفر به صورت حضوری و هفت نفر به صورت غیرحضوری نام نویسی کرده‌اند.

او گفت: طبق برنامه زمانبندی اقدامات لازم انجام شده و امیدواریم شاهد رقم خوردن حماسه دیگری از مردم شهرستان در انتخابات ١۴٠٠ باشیم.

مرتضوی افزود: آمار اعلامی افراد ثبت‌نام شده به علت اینکه اطلاعات برخی از داوطلبان نیاز به اصلاح و ویرایش و همچنین تایید نهایی است امکان تغییر وجود دارد.

به واحد‌های تولیدی و صنعتی آسیب دیده از ویروس کرونا تسهیلات پرداخت شد

فرماندار شهرستان هرسین از پرداخت ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات دولتی به واحد‌های تولیدی و صنعتی آسیب دیده از ویروس کرونا تاکنون در این شهرستان خبر داد.

عبادالله کنجوریان با اشاره به آسیب جدی ویروس کرونا به صنعت گردشگری اماکن تاریخی و اقامتگاه‌های بوم گردی گفت: با وجود این ویروس حتی هزینه‌های نگهداری اماکن تاریخی و گردشگری تأمین نشده و درآمد‌های کسب شده در این اماکن با شیوع کرونا کاهش بسیار زیادی داشته است.

او افزود: حوزه صنایع دستی به علت عرضه نکردن محصولات در نمایشگاه‌های کشوری و بین استانی با آسیب مواجه شده است.

فرماندار شهرستان هرسین گفت: به منظور حمایت از واحد‌های اقتصادی و تولیدی به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا تاکنون در این شهرستان ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات دولتی پرداخت شده است.

کنجوریان ادامه داد: این تسهیلات در قالب ۷۰۰ طرح و در راستای رونق و حمایت از تولید، پیشگیری از خروج این واحد‌ها از چرخه تولید و جبران خسارات وارده در نتیجه ویروس کرونا در اختیار مالکان واحد‌های تولیدی و صنعتی آسیب دیده قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان هرسین با اشاره به پایگاه جهانی بیستون افزود: رفع مشکلات و توسعه ملموس این پایگاه بر اساس برنامه‌های کارشناسی شده و استفاده از توانایی اساتید و صاحب نظران زبده می‌تواند رونق و معرفی بیش از بیش آن را در سطح جهانی به همراه داشته باشد .

ششمین دوره انتخابات شورا‌ها در ۷۹ روستای ثلاث باباجانی برگزار می شود

فرماندار ثلاث باباجانی گفت: ششمین دوره انتخابات شورا‌ها در ۷۹ روستای بخش‌های مرکزی، زمکان و ازگله این شهرستان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

یدالله شکری افزود: برای ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی در روستا‌های این شهرستان، ۳۹۲ داوطلب نام نویسی کردند.

او ادامه داد: ۲۱۶ نفر از تعداد ثبت نامی‌ها برای شورای اسلامی روستا‌های بخش مرکزی، ۱۳۴ نفر برای روستا‌های بخش زمکان و ۴۲ نفر هم داوطلب انتخابات شورای اسلامی در روستا‌های بخش ازگله شده‌اند.

فرماندار ثلاث باباجانی از تعیین شعب اخذ رای شهری و روستایی این شهرستان توسط اعضای هیات اجرایی خبر داد و گفت: مجموعه فرمانداری، عوامل اجرایی و هیات‌های نظارت برای برگزاری یک انتخابات پرشور آمادگی دارند و تمهیدات لازم در این راستا برای برگزاری انتخاباتی سالم اندیشیده شده است.

شکری انتخابات را نماد اقتدار نظام دانست و افزود: انتخابات شورا‌ها بسیار مهم است تا پارلمان‌های محلی بتوانند کار خودشان را به درستی انجام دهند و تلاش کنند بر اساس اهداف و برنامه مدون حرکت کنند و بستر‌های توسعه و پیشرفت را فراهم کنند

خسارت ۱۰۰ درصدی به مزارع گندم دیم قصرشیرین

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: مزارع گندم دیم این شهرستان بر اثر کاهش بارندگی در سال زراعی جاری، ۱۰۰ درصد دچار خسارت شده است.

مراد محمودیان فر افزود: میزان مزارع دیم این شهرستان ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

او گفت: با حضور کارشناسان بانک کشاورزی، صندوق بیمه، محققان سازمان تحقیقات و کارشناسان جهاد کشاورزی این موضوع را بررسی و در مرحله اول خشکسالی بحرانی در مزارع دیم این شهرستان را تایید کردند.

محمودیان فر ادامه داد: به دلیل تنش بی آبی از مجموع سه هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی آبی شهرستان، یک هزار و ۵۰۰ هکتار آن دچار خسارت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: از مجموع اراضی دیم، ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار آن تحت بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

محمودیان فر افزود: سه هزار و ۶۰۰ هکتار از باغات شهرستان به خصوص مرکبات، خرما و انگور نیز به دلیل خشکسالی دچار ۳۰ درصد خسارت شد.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین با بیان اینکه در سال زراعی جاری تاکنون ۱۷۳ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است، افزود: کرد: این میزان بارندگی نسبت به سال قبل آن حدود ۶۰ میلی‌متر کاهش داشته است.

پلمب سه دفتر پیشخوان خدمات دولتی در روانسر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر از پلمب سه دفتر پیشخوان خدمات دولتی و بخش عمومی در شهر روانسر به علت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و رعایت نکردن فاصله اجتماعی خبر داد.

محی‌الدین امینی افزود: این دفاتر به دلیل استفاده نکردن از ماسک توسط مراجعان و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کووید ۱۹ با دستور دادستان شهرستان و توسط اداره اماکن نیروی انتظامی و کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت پلمب شد.

او افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا و برای پیشگیری و مقابله با این بیماری، دستورالعمل‌های لازم به طور مرتب از سوی ستاد مقابله با کرونا شهرستان در اختیار شهروندان و دستگاه‌های خدمات رسان قرار داده شده و بر این نکته نیز تاکید شده که با متخلفان در امر رعایت نکردن موارد بهداشتی برخورد می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت: بازرسی بهداشتی در راستای مصوبات ستاد کرونا در شهرستان روانسر افزایش یافته و با متخلفانی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد قانونی می‌شود.

امینی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۲۰ نفر در این شهرستان به بیماری کویید ۱۹ مبتلا شده‌اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.