مدیرکل ورزش کرمان، نبود اسپانسر مستمر در برخی رشته‌ها را یکی از مشکلات فعلی هیئت‌ها عنوان کردو خواستار جذب اسپانسر از طریق باشگاه‌های صنعتی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست صمیمی زینی وند استاندار کرمان با روسای هیئت‌های ورزشی که در محل سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه نخستین نشست در سال جدید با حضور روسای هیئت هاست، آرزوی سالی توام با سلامتی و توفیق برای حاضران کرد.

وجود ۴۹ هیئت ورزشی فعال در استان کرمان

او حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و با آروزی قبولی طاعات و بهره مندی از فیوضات این ماه مبارک، به بیان گزارشی از وضعیت ورزش استان کرمان پرداخت و گفت: هم اکنون ۴۹ هیئت ورزشی فعال را داریم که در بخش‌های مختلف کار خود را انجام می‌دهند، به استثناء دو هیئت، بقیه در بخش‌های بانوان هم فعالیت دارند.

وجود ۸۷ تیم در لیگ‌های مختلف و حضور ۴۵ تیم در لیگ‌های برتر کشور

پاریزی افزود: ۸۷ تیم ورزشی در لیگ‌های مختلف کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۱ تیم در بخش آقایان و ۳۶ تیم در بخش بانوان حضور دارند.

او تصریح کرد: در لیگ‌های برتر کشور که بالاترین سطح رقابت‌های ورزشی کشور است، استان کرمان ۴۵ تیم ورزشی را در سطح لیگ‌های برتر کشور داراست که از این تعداد ۲۵ تیم در بخش آقایان و ۲۰ تیم در بخش بانوان حضور دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه زیرساخت‌های ورزش و نگاه به توسعه متوازن آن‌ها اولویت اصلی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان است، بیان کرد: طی دو سال گذشته، بیش از ۱۶۰ هزار متر افتتاحیه داشتیم که یکصد و پنج پروژه ورزشی را در قالب این میزان متراژ افتتاح کردیم.

حدود ۵۰ هزار متر تا پایان شهریور ماه به سرانه فضای ورزشی استان افزوده می‌شود

پاریزی گفت: از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰، ۱۶۲ پروژه افتتاح شد، تعدادی پروژه نیز در سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود و بدین ترتیب، حدود ۵۰ هزار متر تا پایان شهریور ماه به سرانه فضای ورزشی استان افزوده می‌شود.

او افزود: از بین ۱۶۲ پروژه‌ای که طی ۸ سال گذشته به بهره برداری رسیده است، ۱۰۵ پروژه طی دو سال اخیر افتتاح شده که آمار قابل قبولی است.

پاریزی با بیان اینکه امروز استان کرمان در بین استان‌های کشور، جایگاه مناسبی دارد، تصریح کرد: میانگین سرانه فضای ورزشی استان ۶۰ سانتیمتر است که تقریبا با میانگین کشور برابر است و شاید یک مقدار کمی بالاتر نیز باشیم.

او بیان کرد: تا پایان سال ۹۸، ۱۰۷ هزار ورزشکار سازمان یافته را در رشته‌های مختلف ورزشی داشته ایم، که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی عمده اماکن ورزشی، این آمار در سال ۹۹ به ۴۲ هزار نفر کاهش یافته است؛ اما در نسبت میانگین با استان‌های کشور، باز هم آمار ورزشکاران سازمان یافته استان در سال ۹۹، آمار قابل قبولیست که جا دارد از مجموعه هیئت‌های ورزشی که در این زمینه تلاش می‌کنند و در این محدودیت‌ها سعیشان این است بتوانند فعالیت‌های ورزشی را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام دهند و حمایت کنند، قدردانی کنم.

فعالیت حدود ۱۵۰۰ باشگاه ورزشی در استان کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: قریب به هزار و ۵۰۰ باشگاه ورزشی در سراسر استان کرمان فعالیت می‌کنند که با توجه به گستردگی و پهناور بودن استان به دنبال این هستیم، این آمار بتواند با یک رشد مناسبی افزایش پیدا کند، تصدیگری بخش دولتی کم شود و پیشرفت به صورت مناسبی انجام پذیرد.

پرداخت ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به باشگاه‌های ورزشی استان کرمان

پاریزی افزود: طی ایام کرونا، در زمینه تسهیلات پرداخت شده به باشگاه‌های ورزشی آسیب دیده از کرونا، ۵۷۱ پرونده در قالب ۶۴۵ نفر اشتغال را شاهد بودیم که ۲۷ میلیارد تومان درخواستمان از بانک‌ها بوده و ۱۱ میلیارد تومان پرداخت شده است و این آمار نسبت به کشور آمار قابل قبولی است، اما نیاز به همراهی بیشتر بانک‌ها داریم تا این آسیب به حداقل برسد.

او تصریح کرد: ۱۱ هزار روستا در استان کرمان وجود دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ روستا داری دهیاری هستند که این‌ها جمعیت قابل قبولی را دارند و نیازمند حداقل سرانه فضای ورزشی اند.

پاریزی بیان کرد: علی رغم همه تلاش‌هایی که صورت گرفته و اقداماتی که انجام شده، از جمله کمک‌های وزارت ورزش، حمایت‌های همه مسئولان محلی شهرستان ها، فرمانداران و ... باز هم در توسعه زیرساخت‌های ورزش روستایی، محدودیت‌های زیادی را در سطح استان داریم که نیاز است بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و بخش دولتی بتوانند یک نگاه خاص و ویژه برای تقویت بخش مالی به منظور توسعه سرانه فضای ورزشی داشته باشند.

کسب ۴ سهمیه از استان کرمان برای رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به بیان گزارشی از سهمیه‌ها و سکو‌های کسب شده ورزشکاران کرمانی در رقابت‌های فرامرزی پرداخت و ضمن ابراز خرسندی از جایگاه مطلوب استان کرمان در این زمینه گفت: برای رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو، تاکنون ۴ سهمیه فیکس شده داریم که این چهار سهمیه به احتمال بالای ۹۰ درصد کسب سکو را نیز داشته باشند.

پاریزی افزود: این ورزشکاران به منظور حمایت مالی، پیگیری تمرینات، مسابقات، بحث مربی و ... نیازمند توجه هستند، اگر چه ستاد حمایتی در این خصوص تشکیل شد، اما تا به امروز علی رغم مکاتبات صورت گرفته، هیچ گونه حمایتی صورت نگرفته است.

او تصریح کرد: متأسفانه استان کرمان در کسب سهیمه المپیک خوب عمل نکرده که نیازمند توجه بیشتر در این بخش است.

کرمان در پویش‌های ورزش همگانی بین رتبه سوم تا پنجم کشور

پاریزی به حوزه فعالیت‌های ورزش همگانی اشاره و بیان کرد: در بحث پویش‌هایی که در مدت زمان شیوع کرونا در سطح کشور اتفاق افتاد، استان کرمان در مجموع پویش ها، توانست بین رتبه سوم و پنجم کشور را کسب کند که جا دارد از همکاران خودم در مجموعه اداره کل ورزش و جوانان تشکر کنم؛ چرا که بالای ۱۰۰ هزار کلیپ ورزشی به مجموعه فدراسیون‌ها و وزارت ورزش که این ارزیابی را انجام می‌دادند، ارسال شد و این اتفاق مبارکی بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: توجه به ورزش بانوان، آمار تیم‌های بانوان، ورزشکاران سازمان یافته و فضا‌های ورزشی که به صورت تخصصی در اختیار بانوان است، نشان دهنده این امر است که ما، به عمل و نه به شعار، ۵۰ درصد جامعه هدفمان را بانوان تشکیل می‌دهند که امیدواریم بتوانیم به این هدفگذاری نزدیک و نزدیک‌تر شویم.

لزوم جذب اسپانسر برای رشته‌های ورزشی

پاریزی با اعلام اینکه در سطح استان، باشگاه‌های صنعتی زیادی را داریم، افزود: ۴ باشگاه فرهنگی ورزشی در صنایع مس، ۳ باشگاه فعال در حوزه شهرداری‌ها و ۶ باشگاه صنعتی در شهرستان سیرجان فعالیت می‌کنند، که این‌ها بخش عمده‌ای از ورزش قهرمانی استان و فعالیت در آن را پذیرفته اند و در حال تیم داری هستند و شاهد این هستیم که امروز استان کرمان در بهترین روز‌های ورزشی خودش قرار دارد و ایام خوبی را سپری می‌کند؛ اما در کنار همه این‌ها یک سری محدودیت‌هایی وجود دارد، از جمله اینکه هیئت‌های ورزشی ما در برخی رشته‌ها به دلیل نداشتن اسپانسر مستمر، فعالیت هایشان محدود به زمان و شرایط خاص است و این محدود شدن نوساناتی را در حوزه ورزش قهرمانی ایجاد کرده است.

او تصریح کرد: اگر بتوانیم اسپانسر‌های مالی به ویژه باشگاه‌های صنعتی را ترغیب کنیم که بودجه هایشان را با سیاست گذاری که از طریق مجموعه اداره کل و هیئت‌های ورزشی انجام می‌شود، این خلاء را پوشش دهند تا با توازن در این بخش، اهداف این حوزه عملیاتی شود.

پاریزی تصریح کرد: خیلی از هیئت‌ها به دلیل نداشتن اسپانسر، خودشان تیم داری و اعزام ورزشکاران را انجام می‌دهند که با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستند.

برگزاری ۱۵ مجمع انتخاباتی در استان کرمان طی سال ۱۴۰۰

او بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۱۵ مجمع انتخاباتی را در سطح استان باید برگزار کنیم که از هیئت‌های ورزشی درخواست می‌شود، کمک کنند تا برگزاری این مجامع به دور از حواشی باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار