مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به کاهش مراجعات مردمی در ایام ماه مبارک رمضان از تمهیدات ویژه برای اهدا کنندگان خون در این ماه خبر داد.

نقی تقوایی، مدیر کل انتقال خون استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: متوسط خونی استان یزد ۳۵ در هزار است که نسبت به متوسط خونی کشور که ۲۵ در هزار است، وضعیت بهتری دارد.

او افزود: استان یزد در زمینه اهدای خون در سطح کشور حائز رتبه برتر است و انتظار می‌رود با تداوم مراجعه مردم در ماه مبارک رمضان، فرآورده‌های خونی کاهش نیابد.

تقوایی با اشاره به محدودیت‌های عبور و مرور کرونایی تصریح کرد: مشخصات خودروی افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند به پلیس راهور داده می‌شود تا خودروی این افراد جریمه نشود.

او همچنین بر رعایت کامل شیوه‌های نامه‌های بهداشتی در مجموعه انتقال خون تاکید کرد و از بهبود یافتگان کرونا خواست برای اهدای پلاسما اقدام کنند تا در مداوای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار گیرد.

تقوایی ساعت کار مراکز انتقال خون را در دو شیفت صبح ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و شیفت عصر را ۱۷ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ و شب‌های قدر تا ساعت ۲۴ ذکر کرد و از اهدا کنندگان خواست، اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند.

استان یزد روزانه به ۱۲۰ واحد خونی نیاز دارد و مرکز انتقال خون یزد در میدان ابوذر و آزاد شهر و همچنین شهرستان‌های اردکان و میبد پذیرای اهدا کنندگان است.

انتهای پیام/ غ

برچسب ها: اهدای خون ، ماه رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار