رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال منابع مالی برای تعمیر و بازسازی مدارس شهر زلزله زده سی سخت جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، جبار کیانی پور رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک آموزشگاه فنی و حرفه‌ ای،یک خوابگاه شبانه روزی و یک مدرسه راهنمایی با مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال منابع مالی در شهر زلزله زده سی سخت تعمیر و بازسازی می شود.

کیانی پور افزود: اتاق بازرگانی یاسوج و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد با همکاری چند شرکت تجاری استان تعمیر و بازسازی این سه مکان آموزشی در شهر زلزله زده سی سخت را انجام می دهند. 

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پنج ماه گذشته افزون بر ۱۷۰ میلیارد ریال منابع مالی از نیکوکاران بومی و غیربومی برای ساخت مدرسه در این استان جذب شده است. 

کیانی پور عنوان کرد: اجرای طرح ملی آجر به آجر یک نهضت جدید در زمینه مدرسه سازی در کهگیلویه و بویراحمد است. 

او ابراز داشت: بر اساس طرح ملی آجر به آجر در هر ۲ بخش کمک‌ های مردمی و نیکوکاران حرکتی نوین در امر مهم مدرسه سازی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است. 

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند. 

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد که این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است. 

بر اساس این گزارش زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌ سخت، ۱۹ کیلومتری کمه استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.