حدود ۶۰۰ میلیون تومان از مطالبات دامداران بشرویه‌ای پرداخت نشده که گلایه دامداران را بدنبال داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،دامداران بشرویه که تا ۵ سال پیش ۲۱ تن شیر تولید و روانه بازار می‌کردند این روزها تنها ۱۰ تن شیر تولید دارند.

دامداران بشرویه ای گفتند : روزانه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلو شیر تولید می‌کنیم و ۳ ماه است که شیر خود را به شرکت تعاونی تحویل می دهیم و هزینه‌ی دریافت نمی کنیم.

آنها ادامه دادند : اگر شیر را تحویل ندهیم خراب می‌شود ، اگر تحویل دهیم پرداخت هزینه آن را به ۴ ماه بعد موکول می کنند.

یکی از دامداران گفت : باید خوراک را کیلویی ۶هزار تومانی بخریم ‌و شیر را کیلویی ۴ هزار و ۲۰۰  تحویل شرکت دهیم و این برای دامدار اصلا توجیه اقتصای ندارد.

آخرین پرداخت شرکت شیر بشرویه به دامداران مربوط به ۱۵ بهمن‌ماه است

دامداری دیگر گفت : وقتی هزینه تولید شیر را دریافت نکنیم برای تهیه خوراک دام با مشکل مواجه می‌شویم و مجبوریم دام‌های سنگین و شیری با این خشکسالی باید روانه کشتارگاه کنیم.


بیشتر بخوانید


اکبری مسئول شرکت تعاونی دامداران بشرویه گفت: طبق قراردادی که با شرکت‌ها داریم‌ معمولا هزینه شیر نسبت به شیری در داخل شهرستان تولید می‌شود ، با تاخیر پرداخت می‌شود.

او افزود : قرار است در قرارداد‌های جدیدی که امسال منعقد می شود اندکی زمان پرداخت زودتر شود و پرداخت ها حداکثر پس از یک ماه انجام شود.

اکبری با بیان اینکه  ۱۰۰ میلیون تومان از مطالبات دامداران بشرویه باقی مانده است گفت:سعی مان براین است تا ۱۰ روز اینده مطالبات به صورت کامل پرداخت شود.

پرداخت به موقع مطالبات دامداران کمترین خواسته‌ی انهاست ، موضوعی که در صورت تحقق رونق تولید را بدنیال خواهد داشت

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.