صرفه‌جویی ۶۰ درصدی آب با آبیاری نوین و کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی تغییر الگوی کشت، استفاده از شبکه‌های نوین آبیاری و توسعه کشت گلخانه‌ای را بهترین شیوه برای مدیریت منابع آبی ذکر کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سیدکمال‌الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: تغییر الگوی کشت، استفاده از شبکه‌های نوین آبیاری و توسعه کشت گلخانه‌ای  بهترین شیوه برای مدیریت منابع آبی است و نصب شبکه‌های نوین آبیاری و ایجاد گلخانه‌ باعث کاهش ۶۰ درصدی مصرف آب می‌شود.


او افزود: سالانه حدود ۵.۵ میلیارد مترمکعب آب در استان مصرف می‌شود که ۸۵ درصد آن مربوط به حوزه کشاورزی است لذا توسعه آبیاری نوین و ایجاد گلخانه در استان منجر به صرفه جویی حداقل سالانه ۲ میلیارد مترمکعب در مصرف آب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی  ادامه داد: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان بارشها، خراسان رضوی با مشکل کم آبی مواجه است که نیازمند مدیریت منابع آبی و جایگزین برای آن‌ها به منظور حفظ اقتصاد و اشتغال استان هستیم.


میر جعفریان بیان کرد: سند سازگاری با کم آبی خراسان رضوی یک نقشه راه برای مدیریت منابع آب است و باید به نحوی از آب استفاده شود که با کمترین میزان مصرف، بیشترین میزان تولید را داشت.

انتهای پیام// ف.غ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار