مهم‌ترین حوادث امروز ۲۹ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۲۹ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

حمل محموله قاچاق با اتوبوس

سرهنگ"کامران ریاحی رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: ماموران مستقر در ایست و بازرسی شهید "امامی" فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از استان‌های جنوبی به سمت تهران در حرکت بود، مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کرده و به داخل محوطه ایستگاه منتقل کردند.

او افزود: پس از متوقف شدن خودرو ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات محموله‌ای از انواع کالا‌های خارجی که همگی فاقد مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند، شامل انواع گارد گوشی تلفن همراه، لوازم یدکی خودرو‌های خارجی، لامپ ال‌ای دی، انواع خنک کننده گوشی تلفن همراه، ۵ کارتن قطعات الکتریکی، لوازم و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، لوازم آرایشی، ۳ دستگاه داشبورد خودرو‌های خارجی و ۱۲ دستگاه لپ تاپ را کشف کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این محموله را ۳۰ میلیارد ریال ارزیابی کردند، گفت: در بررسی و استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد، متهم دستگیر شده دارای سابقه کیفری قاچاق کالا و نگهداری سلاح است.

سرهنگ ریاحی از توقیف خودرو و تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و تاکید کرد: یکی از موانع اصلی تولید در داخل کشور ورود کالا‌های خارجی قاچاق به بازار‌های داخلی است که در این راستا پلیس با قاطعیت عمل کرده و اجازه نخواهد داده عده‌ای برای کسب منافع خود به بخش تولید ضربه وارد آورده و زندگی مردم را با مشکل مواجه سازند.

 

جلوگیری از خروج غیر قانونی ۴ تُن مرغ زنده در تیران وکرون

سرهنگ "یوسف بهرام پورفرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون بیان داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون حین کنترل و رصد خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه کامیون حامل مرغ زنده مشکوک و آن را برای بررسی‌های بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه راننده حودرو فاقد هرگونه مدارک و مجوز‌های قانونی برای بار خود بود افزود: در بازرسی از این کامیون ۴ تُن مرغ زنده توقیف و طی هماهنگی با مقام قضایی برای کشتار و توزیع در بازار تحویل مراجع قانونی شدند.

حمل محموله قاچاق با اتوبوس / جلوگیری از خروج غیر قانونی ۴ تُن مرغ زنده در تیران وکرون



فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون با اشاره به دستگیری راننده خودرو و تحویل وی به مراجع قضائی گفت: از شهروندان می‌خواهیم هر گونه موضوع در خصوص احتکار یا قاچاق ارزاق عمومی مردم را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم در اسرع وقت انجام شود.

 

کشف بیش از ۷۹ کیلو گرم مواد مخدر در "خوروبیابانک

سرهنگ " جواد افشاری بیان داشت: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان خورو بیابانک حین کنترل و رصد خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون فوتون مشکوک و به آن دستور توقف دادند، اما راننده خودرو به اخطار مأموران توجهی نکرده و متواری شد.

او با بیان اینکه ماموران پس از متواری شدن راننده خودرو به تعقیب آن پرداخته و در یک اقدام ضربتی او را مجبور به توقف کردندافزود: در بازرسی از خودروی مذکور ۷۹ کیلو ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در کف اتاق خودرو جاساز شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خورو بیابانک اظهار داشت: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و ماموران جان برکف ناجا اجازه نخواهند داد عده‌ای سودجو و فرصت طلب برای منفعت طلبی خود جوانان این مرز و بوم را به انحطاط بکشانند.

 

دستگیری قاچاقچی اسلحه با ۵۹ قبضه سلاح غیر مجاز

سرهنگ" محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان پلیس بیان داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشراف اطلاعاتی خود مطلع شدند یک قاچاقچی اسلحه قصد دارد محموله‌ای از اسلحه‌های غیر مجاز را از مرز‌های غربی کشور به سمت استان خوزستان منتقل کند.

او افزود: ماموران بلافاصله اطلاعات لازم را در اختیار ماموران فرماندهی انتظامی استان کردستان قرار داده و نهایتاً با هدایت اطلاعاتی ماموران پلیس استان اصفهان فرد مذکور که به وسیله یک دستگاه خودروی وانت نیسان در حال عبور از محور مواصلاتی کردستان به استان کرمانشاه بودشناسایی و دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۵۹ قبضه اسلحه غیر مجاز در عملیات مذکور خبر داد و گفت: دشمنان ملت با هدف ایجاد نا امنی و برهم زدن آرامش مردم اقدام به وارد کردن اسلحه به داخل کشور می‌کنند، اما مطمئناً به لطف خداوند و هوشیاری و اقدام به موقع ماموران در این نقشه خود ناکام خواهند شد.

 

کشف ۳ میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه باند سارقان منازل اصفهان

سرهنگ" حسین ترکیان بیان داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت اثاثه، طلاجات و دلار از منزل یکی از شهروندان ساکن در منطقه غرب کلانشهر اصفهان، موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پس از بررسی صحنه وقوع جرم و انجام یک سری کار‌های علمی و تخصصی و استفاده از تجهیزات هوشمند در یافتند این سرقت توسط اعضای یک باند از سارقان سابقه دار رخ داده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: با شناسایی هویت سارقان، اقدامات پلیسی ویژه برای دستگیری آن‌ها انجام و طی یک عملیات ضربتی و هوشمندانه هر ۳ متهم در مخفیگاه خود دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته به ۴ فقره سرقت اعتراف کردند.

این مقام انتظامی از کشف ۳ میلیارد ریال اموال مسروقه شامل ساعت مچی، آیینه و شمعدان نقره ایی، دوچرخه، تابلو فرش و دوچرخه تردمیلی طی بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی به جرایم خود تحویل مراجع قضائی شدند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار