معاون وزیر خارجه چین اعلام کرد برای حل بحران تایوان از راه دیپلماتیک استفاده می‌کنیم، ولی همه گزینه‌هارا در نظر داریم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، لی یو چونگ، معاون وزیر خارجه چین در مصاحبه با «آسوشیتدپرس» گفت: «یک پارچگی چین یک روند تاریخی است و متوقف نخواهد شد، هیچ کس و هیچ قدرتی نمی‌تواند این وحدت را از بین ببرد، ما ابدا به تایوان اجازه جدایی نخواهیم داد».

لی یو چونگ افزود: «پکن آماده است تا بحران تایوان را از طریق دیپلماسی حل کند، ولی اگر تاثیری نداشته باشد ما از گزینه‌های دیگر استفاده خواهیم کرد.»

او اضافه کرد: مسئله تایوان به منافع اصلی چین مربوط می‌شود و در این زمینه دولت هیچ امتیازی به کسی نمی‌دهد و با هیچ کس بحثی ندارد.

معاون وزیر خارجه چین در آخر درخصوص رابطه تایوان و آمریکا گفت: «ما به شدت با هرگونه تماس رسمی بین آمریکا و تایوان در هر سطح ارتباطات، مخالف هستیم. واشنگتن نباید سعی کند با این موضوع بازی کند، و اصل «چین واحد» برای پکن خط قرمز است و ما اجازه عبور از آن را نمی‌دهیم.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بار‌ها به این مسئله اعتراض کرده است، این در حالی است که کشور‌های عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
این آمریکایی ها عجب ... هستند فقط میخوان بین کشور های همسایه جنگ و کشورهای بزرگ رو تجزیه همه جای دنیا دارن دخالت میکنن باید مثل خودشان با اونها رفتار کرد کشورهای تزدیک بهش رو تحریک کنی و...
آخرین اخبار