مستند تلویزیونی دیار رویایی در سیمای استانی شبکه جهان بین به مدت ۴۰۰ دقیقه تولید و تهیه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یوسف افشاری نیا مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری گفت: اقلیم کوهستانی استان چهارمحال و بختیاری در حدود یک درصد از مساحت سرزمینمان است، اما ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و به ویژه مواهب طبیعی این استان فراتر از جغرافیای آن می‌باشد.

او افزود: امرالله محمودی در مجموعه مستند ۲۰ قسمتی دیار رویایی که مدت کلی آن بالغ بر ۴۰۰ دقیقه است تلاش کرده با نگاهی ژرف سهمی از سرمایه‌های مادی و معنوی این استان را به بینندگان ارائه کند.


بیشتر بخوانید


افشاری نیا اضافه کرد: این مجموعه مستند با بهره‌گیری از پشتوانه‌های علمی و دیدگاه‌های کارشناسی، پژوهش‌های میدانی و کتابخانه‌ای زوایای گوناگون از دیرینه تاریخی، ظرفیت‌های اقلیمی، طبیعی، فرهنگی و گردشگری استان را به شیوه‌ای هنرمندانه به تصویر کشیده است.

او ادامه داد: روند پژوهش، تصویربرداری و تدوین که بیش از یک سال طول کشید دارای فراز و فرود‌های بسیاری است.

افشاری نیا گفت: شیوع بیماری کرونا، طی کردن مسیر‌های سخت و طاقت‌فرسای کوهستانی، گذر از جاده‌های صعب‌العبور باستانی و گذرگاه‌های کوچ عشایر بختیاری را می‌توان ازجمله مصائب این اثر به شمار آورد.

او افزود: از سویی دیگر دیدار با انسان‌های دوست‌داشتنی، مهربان و خون‌گرم و عجین شدن با مناظر باشکوه این دیار که جلوه‌گر قدرت بی‌انت‌های آفریدگار یکتا می‌باشند موجب دلگرمی روز افزون گروه مستندساز بوده است. این شور و شوق وصف‌ناپذیر را می‌توان در نوع نگارش متن، آفرینش و پیوند خلاقانه تصاویر مستند «دیار رویایی» به وضوح مشاهده نمود.

افشاری نیا اضافه کرد: پدیدآورنده اثر سعی کرده با نمایش انبوه داشته‌های ملموس و ناملموس، کنکاشی در دارایی‌های سراسر این استان داشته باشد. پاسداشت مواریث فرهنگی و ارزش‌های بومی و محلی از مشخصه‌های برجسته این مجموعه است.

او ادامه داد: امرالله محمودی که آثار متنوعی در کارنامه هنری چندین ساله اش دارد به «دیار رؤیایی» به‌گونه‌ای متمایز با سایر آثار خود می‌نگرد.

افشاری نیا گفت: دیار رؤیایی با عشق به باشندگان استان چهارمحال و بختیاری آفریده شده و با مراتب احترام، به مردمان نیک اندیش ایران زمین تقدیم می‌گردد.
او افزود: تهیه‌کننده و کارگردان مستند تلویزیونی دیار رویایی امرالله محمودی، طرح و ایده از علیرضا هاشمی‌نسب، ناظر کیفی سید امیر موسویان، پژوهشگر طیبه عسگری، نویسنده کبری تاجی، تصویربردار و تدوین‌گر امرالله محمودی، مشاور یزدان کیانی، انتخاب موسیقی حسن مجیدی، گوینده وحید علیدادی، مسئول امور فنی پویا محمودی، کارشناسان دکتر عباس قنبری عدیوی، دکتر محمد کریمی منجرموئی، دکتر روح‌الله کریمی کیارسی، دکتر مقصود علی صادقی، دکتر ناصر گل‌محمدی، دکتر محسن گنجعلی و اردشیر آخوندی هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار