فرماندار تفت گفت: بارگیری در شب و فرار مالیاتی از جمله معضلاتی است که با اجرای دقیق طرح ساماندهی حمل و نقل معادن سنگ منطقه دهشیر برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علیرضا نوکار، فرماندار تفت در نشست طرح ساماندهی حمل و نقل معادن سنگ منطقه دهشیر گفت: طرح ساماندهی حمل و نقل معادن سنگ منطقه دهشیر از چند ماه گذشته در شهرستان آغاز شده و تاکنون نشست‌ها و جلسات متعددی در استان پیرامون این موضوع برگزارشده است.

او افزود: تکالیفی در این طرح به عهده دستگاه‌های ذی‌ربط و معادن گذاشته شده و نصب باسکول، سنجش تناژ کامیون‌های حمل بار سنگ و ایجاد دفتر باربری در منطقه جزئی از این تکالیف است.

نوکار به وجود مشکلات در اجرای این طرح اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان تفت به عنوان شهرستان پایلوت در استان برای اجرای این طرح انتخاب‌شده و امیدواریم با اجرای دقیق آن معضلات حمل بار سنگ معادن با تناژ بالاتر از مقدار قانونی رفع شود.

فرماندار تفت به بازدید چند روز پیش خود از منطقه دهشیر و عدم رعایت کامیون‌های حمل بار به تناژ قانونی اشاره کرد و افزود: عدم صدور حواله بار در معادن، دریافت یا صدور بارنامه در مناطق دیگر استان و کشور، تناژ بار فراتر از حد قانونی، بارگیری در شب و فرار مالیاتی از جمله معضلاتی است که با اجرای دقیق این طرح ساماندهی می‌شود.

علی علیخانی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز در این نشست بیان داشت: تناژ بالاتر از حد استاندارد باعث آسیب فزاینده به جاده‌های روستایی در شهرستان تفت و سایر نقاط استان شده و مشکلات ایمنی در تردد نیز یکی از معضلات حمل تناژ بار فراتر از حد قانونی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: عدم شفافیت تناژ بار باعث ضایع شدن حق و حقوق قانونی دولت و مردم از این معادن شده و امیدواریم با اجرای این طرح مشکلات مطرح‌شده در این جلسه رفع شود.

در ادامه این جلسه هر یک از مدیران و مسئولان حاضر به بیان نظرات خود پیرامون اجرای صحیح این طرح پرداختند و در پایان مقرر شد از نیمه دوم اردیبهشت ماه صدور حواله بار و بارنامه تمامی معادن منطقه دهشیر شهرستان در منطقه برکه دهشیر صورت گیرد و از سوی دستگاه‌های عضو این کارگاه بر اجرای دقیق این طرح نظارت شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار