متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص بهبود تاب آوری در دوران پاندمی کرونا راهکار‌هایی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  بیش از دوسال است که شیوع ویروس کرونا بر زندگی میلیون‌ها انسان در جهان سایه افکنده و مردمان هیچ سرزمینی را بی نصیب نگذاشته است؛ متخصصان معتقدند که اپیدمی و بحران پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا پیامدهای پیچیده و چند لایه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی همراه داشته و خواهد داشت و مشکلات و مسائل روحی و روانی را باید به عنوان یکی از مهم‌ترین تبعات آن بدانیم که ضروری است با استفاده از راهکارهای لازم نسبت به کاهش آن اقدام شود.


افسون تیزویر، متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص راهکارهای بهبود تاب آوری در دوران پاندمی کرونا گفت: شهروندان باید با افراد مورد اعتماد و دوستان خود درد و دل کنند.

متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این که شهروندان باید روابط معنادار برقرار کنند افزود: از معنویت و مذهب کمک بگیرند.

تیزویر گفت: توان و ظرفیت تحول جسم و روان خود را بالا برده و ورزش و تفریحات روزمره خود را پیگیر باشند.

متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این که افراد در زمان پاندومی کرونا باید برای حفظ سلامتی خود هر روز کاری را انجام دهند که برایشان معنای خوشی داشته باشد افزود: از تجارب خود در برابر مصیبت‌های گذشته بیاموزند.

تیزویر با اشاره به افرادی که از لحاظ اجتماعی تنها می‌شوند و درد فیزیکی بیشتری دارند گفت: با مصرف داروهای کاهنده التهاب می‌توانند درد تنهایی را نیز کاهش دهند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.