متخصص فضای سبز و خدمات شهری اهواز گفت: درختان برگ پهن کرک زیادی دارند که قادر به جذب فراوان گرد و غبار است.

حمید امیری فرد متخصص فضای سبز و خدمات شهری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: بعضی درختان برگ پهن شبیه برهان و درخت شب خسب بر روی برگ‌های آن‌ها کرک زیادی وجود دارد که این کرک‌ها قادر به جذب فراوان گرد و غبار است.

او بیان داشت: بعضی برگ‌های پهن درختان تولید موم خاص یا چرمی و روغنی بوده مثل برگ درختان انجیر معابد، فیکوس بنگالی، سپستان، جامبو و ترمینالیا می‌نمایند که قادرند علاوه بر جذب آلودگی‌های زیستی فضای شهری (عناصر سنگین) از قبیل سرب، دی اکسیدگوگرد، کربن و غیرو جاذب آلودگی‌های صوتی و گرد و غبار‌های محلی است.

امیری فرد: درختان برگ پهن علاوه بر خصوصیات فوق تولید سایه فراوان نموده و در تولید و افزایش رطوبت هوا تا ۱۱درصد و کاهش درجه حرارت تا ۴-۵درجه سانتیگراد موثر بوده و با تاج انبوه و متراکم علاوه برکاهش آلودگی‌های صوتی ناشی از وسایل حمل و نقل عمومی شهری تا حدود ۱۰الی ۱۶ دسی بل A, باعث کنترل وکاهش سرعت باد (حدودیک الی دومتر بر ثانیه) می‌شوند.

متخصص فضای سبز اهواز ادامه داد: درختان زینتی برگ پهن به دلیل تولید نکردن میوه، ذخیره مواد غذایی زیادی در درون بافت‌های خود داشته و قدرت مقاومت بالایی در برابر بیماری‌ها و آفات گیاهی و ناملایمات و شرایط محیطی داشته و احتیاج به سمپاشی‌های مکرر ندارند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: فضای سبز ، گرد و خاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.