با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان شکارچیان غیر بومی که برای شکار تشی یا چوله وحشی به اراضی پناهگاه حیات وحش بختگان وارد شده بودند،قبل از شکار دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان گفت: بر اساس گزارشی مبنی بر ورود دو دستگاه خودرو شبانه به پارک ملی بختگان در حوزه استحفاظی، شکار پستانداران شبگرد در اراضی حاشیه این تالاب پس از بررسی و کنترل ماموران یگان ۶ متخلف غیر بومی را که برای شکار این پستاندار به منطقه آمده بودند  دستگیر شدند.

او، بیان کرد: از متخلفان سه قلاده سگ شکاری، تعدادی چوبدستی مخصوص شکار این گونه از پستاندار، چراغ قوه، چاقو و کارد سلاخی و تیشه کشف شد.

ابراهیمی تصریح کرد: پس از هدایت و خروج متخلفان از منطقه دو متخلف با خودرو پیکان بار  و سگ های شکاری چراغ خاموش فرار کردند که با هوشیاری و تعقیب و گریز ماموران محیط زیست در یکی از روستاهای شهرستان ارسنجان خودرو نامبردگان توقیف و با هماهنگی دادستان متهمان به کلانتری و بازداشتگاه تحویل داده  شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان، ادامه داد: پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار