تهیه و توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته اقلام بهداشتی در بین دانش‌آموزان نیازمند

مسئول بسیج فرهنگیان استان کرمانشاه گفت : در قالب نهضت کمک مؤمنانه در استان بیش از ۱۰ هزار بسته اقلام بهداشتی تهیه و در بین دانش‌آموزان نیازمند و اقشار مختلف جامعه توزیع شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صلاح‌الدین قره‌تپه مسئول بسیج فرهنگیان استان کرمانشاه گفت : با شیوع ویروس کرونا و تداوم این وضعیت دستورالعملی اعلام شد و براساس آن جلساتی را در اداره کل آموزش و پروش استان با ریاست مدیرکل در قالب نهضت کمک مؤمنانه و سپس پویش لبخند رضایت تشکیل دادیم.

او گفت : در ارتباط با نهضت کمک مؤمنانه بیش از ۱۰ هزار بسته اقلام بهداشتی توسط فرهنگیان تهیه و در بین دانش‌آموزان نیازمند و سایر اقشار توزیع شده و ۶۴۰ مدرسه و اداره توسط فرهنگیان بسیجی ضدعفونی شده است.

مسئول بسیج فرهنگیان استان کرمانشاه با اشاره به بخشی از فعالیت‌های آموزشی انجام شده توسط فرهنگیان ادامه داد: حدود ۵ هزار و ۳۳۳ نفرروز در تولید محتوا‌های آموزشی و انتشار آن در میان دانش‌آموزان نیازمند تا پیش از آغاز پویش لبخند رضایت فعالیت کردند.

او در ارتباط با کمک‌های مالی انجام شده توسط فرهنگیان استان، افزود: برخی از این کمک‌ها به دفاتر امام جمعه و برخی به هلال احمر تحویل داده شده، اما مجموع کمک‌هایی که از ابتدای سال ۹۹ تا پایان مهرماه به نواحی مقاومت بسیج فرهنگیان داده شده حدود ۹۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال آن نقدی و ۸۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال غیرنقدی بوده است.

قره‌تپه افزود: در جلساتی که سازمان بسیج فرهنگیان استان با خیرین استان برگزار کرد حدود یک‌میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال جمع‌آوری شد که این مبلغ را تبلت خریداری کرده و برای توزیع به اداره کل آموزش و پرورش تحویل دادیم.

این مسئول در بحث پویش لبخند رضایت، گفت: در جریان این پویش که از مهرماه آغاز شد ۷۱۲ معلم را به‌عنوان الگو برای سوژه‌های رسانه‌ای معرفی شده و حدود ۴ هزار و ۶۲۷ نقاشی از سوی دانش‌آموزان برای این معلمان جهادگر دریافت شد.

قره‌تپه در ارتباط با اقدامات پرورشی در پویش لبخند رضایت، افزود: ۵ هزار و ۸۱۳ نفر ساعت فعالیت در زمینه تولید محتوای پرورشی (مذهبی، دینی و مناسبتی) کار انجام گرفته و حدود ۴۷ هزار و ۵۶۰ دانش‌آموز از طریق فضای مجازی تحت پوشش آن قرار گرفتند.

او ادامه داد: در این پویش از آبان‌ماه تاکنون ۴۸۵ بسته معیشتی و یک‌هزار و ۳۶۰ بسته لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

مسئول بسیج فرهنگیان استان کرمانشاه در ارتباط در توضیح بحث آموزش دانش‌آموزان کم‌برخوردار از امکانات آموزشی در شرایط کرونایی، افزود: در جریان پویش لبخند رضایت یک‌هزار و ۷۵۸ نفر ساعت آموزش حضوری انجام شده که در این میان ۱۶ هزار و ۶۴۹ دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

قره‌تپه گفت: در جریان این پویش همچنین ۲۶۰ مورد ارسال کتب و ۱۵۵ مورد ارسال جزوه، ارسال یک هزار و ۳۰۳ لوح فشرده به دانش‌آموزان نیازمند صورت گرفته که در این بخش نیز حدود ۱۰ هزار و ۷۳۸ نفر تحت پوشش قرار گرفتند. یک‌هزار و ۶۷ معلم نیز در بحث مبارزه با کرونا و اقدامات آموزشی در این شرایط فعالیت داشتند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.