نهالستان جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان با تولید ۱۰۰ هزار اصله نهال فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود لادنی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان با اشاره به ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار اصله نهال گلدانی در این نهالستان گفت : پیش بینی می شود با تامین اعتبارات تا پایان امسال  این تعداد نهال تولید و طرح های مختلف در سطح عرصه های منابع طبیعی کاشته شود.

او، بیان کرد: راه اندازی این نهالستان و تولید این تعداد نهال ، نقش بسزایی در تامین نهال مورد نیاز طرح ها ، مردم و دوستداران طبیعت ، دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاهای تابعه دارد.

لادنی، تصریح کرد: اولویت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان تولید نهال های جنگلی و بیابانی مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه و با نیاز آبی کم است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، ادامه داد: با توجه به تنوع گونه ای نهال های تولیدی و مناسب با زمان کاشت ، آماده سازی بستر و تامین نهاده ها  عملیات اجرایی مانند پاکسازی ، هرس درختان نهالستان و پارک جنگلی ، قطع درختان آفت زده ، از اواخر اسفند ماه آغاز شده و تا اواخر بهار ادامه می یابد.

او، افزود: در صورت تجهیز ، اختصاص اعتبار و بکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز ، این میزان می تواند به چندین برابر افزایش یافته و بخش اعظمی از نهال های جنگلی مورد نیاز استان فارس به خصوص شهرستان های جنوبی را تامین کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار