رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور از اجرایی شدن برنامه اصلاح و نوسازی ۱۵۰۰ هکتار از باغ‌های استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شکرالله حاجی‌وندی در سفر به استان فارس و بازدید از مرکز آموزش کشاورزی علی‌آباد کمین، گفت: تولید نهال سالم و عاری از ویروس اولین گام در این زمینه است که با همکاری موسسه تحقیقات علوم باغبانی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس و بخش خصوصی انجام می‌شود.

او افزود: با توجه به زیرساخت‌های موجود در مرکز آموزش علی‌آباد کمین، گفت: تولید نهال سالم و عاری از ویروس اولین گام در این زمینه است که با همکاری موسسه تحقیقات علوم باغبانی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس و بخش خصوصی انجام می شود.

حاجی‌وندی گفت: در این مرکز در خصوص گیاهان دارویی مثل سیستم خشک کن و بسته بندی و انبار امکانات مناسبی وجود دارد که امکانی برای ایجاد یک مرکز توسعه تکنولوژی گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

به گفته او؛ مرکز آموزش علی آباد کمین در آینده به عنوان محلی برای آموزش نیروهای ماهر گلخانه‌ای نیز در نظر گرفته می شود.

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور گفت: این موسسه با هفت پژوهشکده مختلف در سطح کشور فعالیت می‌کند که مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس یکی از یکی از مهمترین پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی است.

حاجی‌وندی با اشاره به اینکه از دستاوردهای موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور، تولید و توسعه کشت آناناس است، افزود: با توجه به تنوع کشت محصولات گلخانه ای در شهرستان پاسارگاد استان فارس، مقرر شد در این گلخانه ها آناناس نیز کشت شود.

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور گفت: برای کشت پایلوت زنجبیل و گیاهان زینتی عاری از ویروس مثل گل میخک، سازمان تحقیقات دستاوردهای خوبی داشته که کشت این محصولات نیز در برنامه کاری گلخانه های پاسارگاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار