رئیس اتحادیه قنادان همدان گفت:شهروندان زولبیا و بامیه را از شیرینی فروشی‌های معتبر و نوع درجه یک را حداکثر با قیمت ۳۶ هزار تومان خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد ارغوان رئیس اتحادیه قنادان همدان گفت: سلامت مردم مهمترین اولویت در واحد‌های قنادی است و در شرایط سخت کرونایی فعلی هیچ گونه چشم پوشی در برخورد با متخلفان در زمینه تهیه و عرضه انواع شیرینی به خصوص زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان نخواهیم نکرد.

او با بیان اینکه بیشتر قنادی‌ها دارای کارگاه هستند و پخت و بسته بندی شیرینی را خودشان انجام می‌دهند، تأکید کرد: تهیه و حمل و نقل زولبیا و بامیه از محلی دیگر برای این دسته از واحد‌های صنفی ممنوع است.

رئیس اتحادیه قنادان همدان افزود: چنانچه کارگاهی قصد ارسال زولبیا و بامیه به دیگر قنادی‌های شهر را دارد باید از خودرو‌های یخچال دار و دارای کد بهداشتی استفاده کند و جعبه‌ها نیز درون صندوقچه‌های مخصوص حمل شود و هر گونه تخلف در این زمینه، پیگرد قانونی دارد.

ارغوان با اشاره به فعالیت غیرقانونی کارگاه‌های زیرزمینی برای تولید و عرضه زولبیا و بامیه در ماه رمضان، به شهروندان توصیه کرد: از خرید این نوع شیرینی از سوپرمارکت‌ها و میوه فروشی‌ها پرهیز و برای حفظ سلامتی خود فقط از قنادی‌های معتبر خرید کنند.

او از مردم خواست زولبیا و بامیه را تنها از قنادی‌ها دارای پروانه کسب تهیه کنند، زیرا این واحد‌ها به طور مستمر از طرف ماموران بهداشت رصد و پایش می‌شوند.

رئیس اتحادیه قنادان همدان به نرخ گذاری زولبیا و بامیه در همدان نیز اشاره کرد و گفت: قیمت ۳۶ هزار تومان برای هر کیلوگرم زولبیا و بامیه با بالاترین کیفیت در قنادی‌های درجه یک و مناطق بالای شهر و ۳۲ هزار تومان در قنادی‌های درجه ۲ در سایر مناطق شهر تعیین و فروش با قیمتی بیشتر از این نرخ گرانفروشی است.

رئیس اتحادیه قنادان همدان تصریح کرد: این قیمت برای مخلوط زولبیا و بامیه و یا به صورت مجزا یکسان است و در هیچ نقطه‌ای از شهر تفاوتی در این نرخ وجود ندارد.

ارغوان از شهروندان همدانی خواست در صورت مشاهده گران فروشی و هر گونه تخلف بهداشتی، موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ و شماره تلفن‌های ۳۸۳۲۱۱۲۷ و ۳۸۳۲۱۱۲۸ به بازرسان اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم نظارت بشه که گران فروشی در این شیرینی ماه رمضان صورت نگیره ..روز اول ماه رمضان برخی قنادی ها هر کیلو زولبیا و بامیه را 40 هزار تومان می فروختند
آخرین اخبار