استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بکارگیری دانش خلاقیت جوانان استعدا‌دهای ویژه و امکانات پایه‌ای موجود آینده درخشانی را برای این استان با توجه به مزیت‌هایش فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست اقتصاد دانش بنیان سیستان و بلوچستان که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد گفت:امروز سرمنشا اقدامات خوبی در این استان خواهد بود و در این راستا باید از تلاش دکتر ستاری که این پنجمین سفرشان به منطقه است قدردانی کرد.

او افزود: توسعه پارک علم و فناوری، مرکز نوآوری، شکل‌گیری آزمایشگاه‌ها، کانون‌های توسعه، صندوق پژوهش و فناوری و خانه خلاق و سایر اتفاقاتی که در سیستان و بلوچستان انجام شده باید مورد توجه باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: اتفاقاتی که در حوزه دانش‌بنیان شهر‌های زاهدان، زابل و سراوان با توجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد در ایجاد اشتغال، کارآفرینی، و ایجاد امید در میان جوانان نقش‌آفرینی کرده است.

او تصریح  کرد: معاونت علمی و فناوری در موضوعات صنعت، معدن، کشاورزی و آ ب ژرف اقدامات خوبی داشته و در زمینه این آب ژرف دستور حفاری جدید برای شروع کار مشخص و حداکثر رونمایی از نتایجش روز میلاد امام رضا (ع) در ۳۰ خرداد اتفاق خواهد افتاد.

موهبتی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در حوزه دانشگاه‌ها حمایت‌های خوبی انجام داد، زیرا استعداد‌ها و امکانات پایه‌ای در این استان وجود دارد که اگر به بهره‌برداری برسد تحول بزرگی خواهد بود.

او گفت: افزایش بودجه سیستان و بلوچستان در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ و در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ رشد داشته و هم‌اینک سرجمع بودجه کشور ۷۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد که لایحه بودجه این استان نسبت به پارسال ۴۵ درصد افزایش یافته است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد بودجه به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده که این مهم در این استان امید آفرین خواهد بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار