رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: پارسال تعداد ۶۴ قبضه سلاح شکاری مجاز و غیر مجاز از شکارچیان متخلف در این شهرستان کشف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی کسایی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از کشف ۴۰ قبضه انواع اسلحه شکاری ساچمه زنی و گلوله زنی مجاز و همچنین کشف و ضبط ۲۴ قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز و قاچاق به همراه ۳۳۱ مورد ادوات و وسایل شکار و صید در سال ۱۳۹۹ از شکار چیان متخلف خبر داد و گفت: این موفقیت در سایه تلاش محیط‌بانان این اداره و همچنین  همکاری عوامل  فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان حاصل شده است .

او همچنین از کشف و ضبط چهار قبضه سلاح شکاری قاچاق و فاقد مجوز حمل در فروردین ماه امسال در این شهرستان خبر داد و افزود: یک قبضه از سلاح های کشف شده در اویل نیمه دوم فروردین ماه امسال و سه قبضه نیز در طول چند روز گذشته از شکارچیان کشف و ضبط شده است .

کسایی گفت: در پی گزارشات واصله از طرف همیاران و دوستداران محیط زیست در خصوص اقدام به شکار غیر مجاز پستانداران و پرندگان وحشی در زیستگاه‌های مناطق تحت مدیریت بخش خورش رستم، محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست اقدام به جمع آوری اطلاعات و تحقیقات نامحسوس با همکاری عوامل فرماندهی نیروی انتظامی خلخال کرده و پس از کسب مجوزهای لازم از مراجع قضایی طی دو ماموریت جداگانه با بازرسی محل زندگی شکارچیان متخلف در روستاهای توابع بخش خورش رستم، سه قبضه اسلحه شکاری قاچاق به همراه ۶۳ عدد فشنگ ساچمه زنی شکاری، کشف و توقیف کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود : هر سه شکارچی متخلف پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شدند.

انتهای پیام/ع

 

.    

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.