سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای اصفهان گفت:متوسط سن بستری‌ها به ۵۸ سال رسیده است در حالی که قبلاً متوسط این سن ۷۰ تا ۷۵ سال بود که نشان می‌دهد نوع و شدت سرایت و تأثیرگذاری ویروس کرونا بسیار بالا رفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌اله غلامی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای اصفهان دیشب در نشست خبری مجازی با خبرنگاران پس از برگزاری هشتادمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اصفهان گفت: در این جلسه دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان گزارش کاملی را از استان ارائه کردند و هنوز شیب نمودار شیوع بیماری کرونا به سمت بالا است و طبق آماری که ارائه کردند نسبت به اوایل فروردین ماه، ۵ تا ۷ برابر شدن تعداد مبتلایان، بستری‌ها و ... را داریم.

کاهش متوسط سن بستری‌ها از ۷۵ به ۵۸ سال

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای اصفهان با بیان اینکه ۳۵ تا ۴۵ درصد تست‌ها مثبت است، افزود: متوسط سن بستری‌ها به ۵۸ سال رسیده است در حالی که قبلاً متوسط این سن ۷۰ تا ۷۵ سال بود که نشان می‌دهد نوع و شدت سرایت و تأثیرگذاری ویروس بسیار بالا رفته است.

او تصریح کرد: در جلسه  تأکید مجددی بر رعایت دقیق ۵ محور طرح جامع هوشمند شد، هفته گذشته به صورت ویژه تیم‌هایی فعال شد تا نظارت‌ها چندبرابر شود که تأثیر بسیار خوبی داشت.

غلامی عنوان کرد: می‌توان گفت که به متوسط ۷۵ و در برخی بخش‌ها به ۹۰ درصد رعایت دستورالعمل‌ها رسیدیم که همکاری مردم و صنوف را نشان می‌دهد، امید است این میزان رعایت به ۹۵ درصد برسد.
افزایش جلسات هفتگی ستاد استانی به صورت فوق‌العاده
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای اصفهان گفت: بحث برگزاری جلسات ستاد به صورت فوق‌العاده در این جلسه مطرح شد که احتمالا در هفته دو تا سه جلسه خواهیم داشت تا شرایط عادی شود.

او با بیان اینکه یکی از محور‌های محدودیت‌ها، ادارات و آموزش و پرورش است، اظهار کرد: درجلسه مقرر شد مراکز آموزشی و کلیه مدارس حداکثر با سه نفر کادر اداری به صورت حضوری و مابقی به صورت دورکاری به کار خود ادامه دهند و آموزش حضوری هم کاملا ممنوع است.

غلامی عنوان کرد: ادارات نیز با ظرفیت یک سوم و بقیه به صورت دورکاری دایر خواهند بود، به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است و دستگاه‌ها به رعایت آن موظف هستند، با دستگاهی که رعایت نکند برخورد خواهد شد.

افزایش نظارت ویژه بر تردد شبانه

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای اصفهان گفت: روی مباحث افزایش میزان جرایم و برخورد‌ها و فعال شدن دوربین‌ها در هفته گذشته کار شد، بیش از ۳۳ دوربین ثبت مستقیم تخلف و ۴۴۰ دوربین نظارت در شهرستان با حضور نیروی پلیس در مرکز کنترل ترافیک با نظارت ویژه به خصوص برای تردد شبانه از ۱۰ شب، اعمال جریمه می‌کنند.

او بیان داشت: قرار شد تیم‌های میدانی توسط نیروی انتظامی و پلیس راهور در ساعت ده شب به بعد افزایش یابد تا تردد‌ها بیشتر کنترل شود، مقرر شد کمیته حمل و نقل تشکیل جلسه‌ای دهد تا ورود خودرو‌های غیربومی با دقت بیشتری کنترل شود.

غلامی ابراز داشت: با توجه به افزایش آمار فوتی‌ها یکی از مواردی که بسیار در شیوع بیماری مؤثر بود آرامستان‌ها بود که از جمعه ممنوعیت تردد به آرامستان‌ها را خواهیم داشت، فقط دفن افراد با تعداد محدود را خواهیم داشت.

کاهش ساعات فعالیت مترو

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای اصفهان با اشاره به تراکم جمعیت در مترو اظهار کرد: ساعت فعالیت مترو از ۶ صبح تا ۶ بعد از ظهر کاهش پیدا کرد که این طرح از اول اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز عملیاتی خواهد شد.

او بیان داشت: قانون زوج و فرد از اول اردیبهشت ماه به مدت ده روز لغو شد تا بخشی از سفر‌ها از حمل و نقل عمومی کاهش یابد و به سمت خودرو شخصی رود.

غلامی با بیان اینکه تور‌های گردشگری فعالیت‌شان ممنوع است، تأکید کرد: تبلیغاتی در فضای مجازی انجام می‌شد که در جلسه تصویب شد تا با آن برخورد قضایی داشته باشیم، تور‌هایی که به این شکل تبلیغ کنند در بخش میراث فرهنگی پروانه کسب‌شان معلق خواهد شد.

برگزاری جلسه هماهنگی تأمین اجتماعی و امور مالیاتی با حضور اصناف و مسؤولان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای اصفهان گفت: جلسه مهم هماهنگی تأمین اجتماعی و اداره امور مالیاتی با اصناف با حضور استاندار و سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود تا هماهنگی درخصوص چک‌های برگشتی و مالیات انجام شود تا فشار از روی اصناف برداشته شود.

او ادامه داد: جلسه شورای اقتصاد در تهران هم در همین راستا برگزار شد، مصوبات آن را قطعا اجرا خواهیم کرد.

غلامی عنوان کرد: بوستان‌ها کنترل می‌شد، اما گزارشاتی می‌شد که فعالیت‌هایی انجام می‌شود، هرگونه فعالیت در پارک‌ها تحت هر عنوانی ممنوع است و از امروز شهرداری‌ها موظف هستند همه این مراکز را تعطیل کنند.

تمهیدات برای کوچ عشایر به استان اندیشیده شده است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای اصفهان اظهار کرد: کوچ عشایر را به سه شهرستان داریم که اقدامات پیشگیرانه‌ای با کمک بهداشت و درمان و امور عشایر شامل کمک‌های بهداشتی درمانی، حضور تیم‌های آموزشی، تأمین نیازمندی‌های عشایر و ... انجام خواهد شد.

او پیرامون سوالی از برگزاری کلاس‌های حضوری در دانشگاه سپهر گفت: گزارشی از دانشگاه سپهر نداشتیم که بررسی خواهد شد، در صورت وجود این شرایط با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مناطق کمیته امداد با تمام پرسنل کار می کند برید ببینید چه خبره از شلوغی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مناطق کمیته امداد با تمام پرسنل کار می کند برید ببینید چه خبره از شلوغی