مهدیان گفت: در مجموع حدود ۴۰۰ واحد مسکونی از زلزله ۵.۹ ریشتری گناوه آسیب دیدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: در مجموع حدود ۴۰۰ واحد مسکونی بر اثر این حادثه آسیب دیدند که ۲۰۰ واحد مسکونی  نیاز به تعمیر دارند اما بقیه باید نوسازی شوند.

او افزود: تا پایان نیمه نخست امسال ۲۰۰ واحد مسکونی ساخته و تحویل صاحبان آنان می‌شود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۲۰۰ واحد مسکونی در روستا‌های گناوه هم نیاز به تعمیر دارند که در کوتاه‌ترین زمان این عملیات انجام می‌شود.

 مهدیان با بیان اینکه خسارت زلزله گناوه گسترده نیست، عنوان کرد: خسارت‌ها به خانه‌های فرسوده در ۱۲ روستای شهرستان گناوه وارد شده است.

او با اشاره به خشت و گلی بودن واحد‌های مسکونی خسارت دیده از زلزله، ادامه داد: این واحد‌ها قابل تعمیر نیستند و باید نوسازی شوند.


بیشتر بخوانید


معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: برای تعمیر و نوسازی هر واحد مسکونی روستایی ضمن پرداخت وام کم بهره ۴ درصدی، کمک بلاعوض هم پرداخت می‌شود.

مهدیان با بیان اینکه برای ساخت یک واحد مسکونی در روستا حدود ۱۶۵ میلیون تومان هزینه می‌شود، گفت: از این مبلغ ۱۱۵ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصدی از محل‌های مختلف و ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: از اوایل هفته آینده آواربرداری منازل آسیب دیده در زلزله روستا‌های شهرستان گناوه آغاز می‌شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ساخت واحد‌های مسکونی افرادی که کارشناسی آنان به پایان رسیده و پرونده آن‌ها تکمیل شده پس از آوار برداری آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.