کارشناس داروی نظارت و ارزیابی برفرآورده‌های طبیعی سنتی مکمل‌های دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: عطار متخلف به دادگستری معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،نگار مهری کارشناس داروی نظارت و ارزیابی برفرآورده های طبیعی سنتی و مکمل های دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:در بازرسی های انجام شده از ۲۵تا ۳۱فروردین ماه امسال ۵۷ بازرسی،از داروخانه ها و عطاری های استان همدان انجام شده است که ۱ عطاری به دلیل۱۳۳قلم داروی قاچاق به دادگستری معرفی شد.

او در ادامه  با بیان  اینکه داروهای قاچاق کشف شده شامل متادون، جنسینگ و فت فست بوده است افزود: واردات داروی قاچاق علاوه بر اینکه دست اندرکاران عرصه واردات دارو را متضرر می کند سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازد.

کارشناس داوری نظارت بر فرآورد های طبیعی سنتی مکمل های دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: مصرف داروهای قاچاق در کوتاه مدت آسیب به قسمت های مختلف بدن پوست مو و چشم و در دراز مدت به دلیل وجود فلزات سنگین مانند سرب ، جیوه و کادمیوم موجب ابتلا به بیماری های خطرناک مانند بیماری های کبدی، کلیوی ، قلبی و عروقی و حتی سرطان می شود.

دکتری مهری تصریح کرد: فرآورده های دارویی فقط باید از داروخانه ها و مراکزفروش محصولات آرایشی و بهداشتی با داشتن شناسه اصالت کالا خریداری شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
د رود
آخرین اخبار