رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از طراحی جدید زیرگذر میدان ابوذر با طرح جدید و متناسب با ساختار تاریخی شهر یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید علیرضا رسولی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: باتوجه به اینکه جداره‌های شهری می‌توانند بخش مهمی از منظر و سیمای شهری را عهده دار باشند و این نما‌ها هر روزه در معرض دیدگاه هزاران بیننده قرار می‌گیرند و می‌توانند نقش بسیار مهمی در شناساندن فرهنگ و هویت به اقشار مختلف ایفا کنند طرحی جدید برای زیر گذر میدان ابوذر متناسب با ساختار تاریخی شهر یزد در دستور کار قرار گرفت.

اوفزود: در طرح زیرگذر مذکور سعی شده با اقتباس از گره چینی و طرح‌های استفاده شده در نماد‌های تاریخی شهر جهانی یزد مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: در طراحی معماری اصیل شهر یزد از هندسه نقوش که مبنای تزئینات معماری شهر یزد و تکرار و ریتم تکامل و نیز حضور شبکه‌های هندسی بهره گرفته شده است و این سازمان نیز با اقتباس از هنر معماری اصیل شهر جهانی یزد از تلفیق گره چینی‌های درب و زیر گنبد مسجد جامع یزد و استفاده از پالت‌های رنگ خاص به یک طرح جامع برای زیر گذر مورد نظر رسیده و عملیات اجرایی آن را از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوبه