مدیرکل دفتر نیازسنجی و پروژه یابی جهاددانشگاهی از شروع فاز جدید طرح سرباز مهارت به‌صورت مکاتبه‌ای- حضوری از اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد‌حسین سلگی مدیرکل دفتر نیازسنجی و پروژه یابی جهاددانشگاهی با اعلام خبر شروع فاز جدید طرح سرباز مهارت گفت: ایام مقدس سربازی فرصت مناسبی برای خودسازی جوانان، آشنایی با مهارت‌های زندگی و اجتماعی و آماده شدن آن‌ها برای ورود به عرصه کسب‌وکار وزندگی است.

سلگی افزود: پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بهینه‌سازی ایام مقدس سربازی و استفاده مناسب از این فرصت به‌منظور افزایش مهارت و توانمندی جوانان کشور، جهاددانشگاهی با وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیرو‌های مسلح تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای منعقد کرد تا در اجرا و پیاده‌سازی این طرح یاری‌گر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح باشد.

او بابیان اینکه در فاز اول این طرح و با همکاری وزارت ورزش و جوانان و قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، طی جلسات کارشناسی متعدد دوره‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی طراحی و تدوین و برای اجرا به کلیه واحد‌های استانی در سراسر کشور ابلاغ شد ادامه داد: این دوره طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ به مدت ۸۰ ساعت برای بیش از ۲۴ هزار سرباز وظیفه و به میزان یک‌میلیون و ۹۲۰ هزار نفر ساعت، به‌صورت حضوری در سطح کشور اجرا شد.

مدیرکل دفتر نیازسنجی و پروژه‌یابی آموزشی جهاددانشگاهی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری دوره‌ها به‌صورت حضوری و با توجه به جلسات کارشناسی مقرر شد تا از ابتدای سال ۱۴۰۰ دوره‌ها به‌صورت مکاتبه‌ای- حضوری برگزار شود.

او ادامه داد: براین اساس تیمی متشکل از خبر‌گان و اساتید، محتوای کتب مهارت‌های زندگی و مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی را آماده و در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به تیراژ ۱۰ هزار دوره و با همکاری سازمان انتشارات جهاددانشگاهی چاپ و به استان‌های مجری ارسال شد و از ابتدای اردیبهشت‌ماه دوره‌های مذکور و با شرایط ابلاغی جدید در استان‌های کشور اجرا خواهد شد.

گفتنی است، با توجه به ابلاغیه قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، جهاددانشگاهی به‌عنوان عضو ثابت کار‌گروه استانی انتخاب‌شده و همکاران واحد‌های جهاددانشگاهی می‌توانند با بهره‌گیری از این فرصت نسبت به برقراری ارتباط با سایر دستگاه‌های اجرایی استان جهت پیشبرد امور آموزش و کارآفرینی اقدام کنند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار