سیف از اجرای طرح سرباز مهارت برای ۷۰۰ فارغ التحصیلان دانشگاهی با همکاری وزارت علوم و ستاد کل نیرو‌های مسلح خبر داد.
 
اجرای طرح سرباز مهارت برای ۷۰۰ فارغ التحصیل/ ۳۷ درصد آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای دانش آموختگان دانشگاهی هستندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدسعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم در نشست معاونان پژوهشی و فناوری دانشگا‌ه‌ها در وزارت علوم گفت: طبق توافقی که میان این وزارت‌خانه  و ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مهارت افزایی منعقد شده است بنا داریم طرح سرباز مهارت را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد:‌ پیش بینی ما این است که در این طرح حدود 700 نفر از فارغ التحصیلان حضور  پیدا می‌کنند که حدود 300 فارغ التحصیل به صورت سرباز آزمایشگاه، 300 فارغ التحصیل به صورت سرباز پژوهش و 100 فارغ التحصیل به صورت سرباز مربی فعالیت می‌کنند.

مدیر کل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم گفت: این طرح در حال بررسی است و امیدواریم به زودی نهایی و اجرایی شود، در حال حاضر موضوع صلاحیت حرفه‌ای در کشور وجود ندارد و در این زمینه متأسفانه فعالیت‌های پراکنده‌ای صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ساماندهی دوره‌های کارآموزی در دانشگاه‌ها گفت: در طی سال‌های اخیر از این فرصت به خوبی استفاده نشد اما ساماندهی این موضوع از ضرورت‌ها است و در حال حاضر آ‌غاز شده است.

مدیر کل دفتر ارتباط صنعت دانشگاه وزارت علوم یادآوری کرد: 37 درصد افرادی که در مراکز فنی و حرفه‌ای دوره دیده‌اند و فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که  این امر نشان می‌دهد دانشجویان به موضوع آموزش‌های مهارتی توجه به خصوصی دارند.

انتهای پیام/

استقبال دانش آموختگان دانشگاهی از دوره های مهارتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار