رئیس هیات سوارکاری بافق گفت: با توجه به سابقه دیرینه بافق در پرورش اسب، ضرورت دارد این شهرستان پایگاه اسب دوخون و تروبرود شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حسن محمدی، رئیس هیات سوارکاری بافق گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ راس اسب در بافق نگهداری می‌شود که از نژاد دوخون و تروبرد هستند و از استقامت زیادی هم در مسابقات برخوردار هستند.

محمدی بیان داشت: با توجه به نیاز شهرستان، از دوسال گذشته برنامه پیست سوارکاری را در نظر گرفته ایم و پیگیری‌ها انجام شده و تا مرحله واگذاری زمین جلو رفته است و شرکت سنگ آهن مرکزی هم بخش از هزینه‌های پیست را تامین کرده است.

رئیس هیات سوارکاری بافق تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان شهرستان به تنهایی نمی‌تواند اعتبار احداث پیست را تامین کند، زیرا هم کمبود اعتبار دارند و هم مشکل واگذاری زمین نیز وجود دارد.

او گفت: محل فعلی تنها باشگاه سوارکاری بافق در محل آهنشهر بافق قرار گرفته است و به تازگی در خبر‌ها آمده بود که این باشگاه قرار است تعطیل شود.

محمدی افزود: به این منظور سوارکاران بافقی از تعطیلی تنها باشگاه سوارکاری بافق گلایه‌مند هستند، باشگاهی که حدود ۲۵ ساله به همت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق اداره می‌شود.

او بیان داشت: مسئولان پارک آهنشهر رعایت نکردن بهداشت محوطه، گلایه‌های مردمی و اهالی مبارکه بافق و ایجاد مزاحمت در مسیر تردد شهروندان در پارک آهنشهر را از جمله مشکلات این باشگاه می‌دانند.

محمدی تصریح کرد:در صورت تعطیلی این باشگاه ظرفیت‌های بزرگی در این رشته مغفول می‌ماند.

او گفت: با رایزنی‌هایی که انجام شده است با انجام تعهداتی به همت سوارکاران و هیات سوارکاری و رفع مشکلات این باشگاه تا احداث پیست شهرستان، قرار است که این مجموعه دایر باشد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.